уторак, 24.08.2021, 20:30 -> 20:39
Извор: РТС, Си-Ен-Ен, Индепендент
Mekdonalds ostao bez milkšejka u Britaniji, globalna kriza na pomolu
Globalni trasport robe trpi zbog nerazrešenih zastoja od kojih se neki tiču problema sa pandemijom kovida 19. Mreža luka, kontejnerskih brodova i transportnih kompanija vrlo je isprepletena, a troškovi dostave vrtoglavo rastu.
Više od 18 meseci od početka pandemije, poremećaji u globalnim lancima snabdevanja postaju sve gori, uslovljavajući nestašicu potrošačkih proizvoda i poskupljujući isporuku robe tamo gde je potrebna.
Kupci će se ove praznične sezone verovatno suočiti s višim cenama i suženim izborom.
Kompanije kao što su "Adidas", "Kroks" i "Hasbro" već upozoravaju na prekide u pripremama za prazničnu sezonu na kraju godine, piše Si-En-En.
"Pritisci na globalne lance snabdevanja nisu ublaženi i ne očekujemo da će se to uskoro dogoditi", rekao je Bob Bisterfeld, izvršni direktor "C. H. Robinsona", jedne od najvećih svetskih logističkih kompanija.
Najnovija problem pojavio se u Kini, gde je terminal u luci južno od Šangaja zatvoren od 11. avgusta, pošto je jedan lučki radnik bio pozitivan na koronavirus.
Glavne međunarodne brodske kompanije, među kojima su "Maersk", "Hapag-Lojd" i "CMA CGM" prilagodile su svoje rasporede kako bi izbegle tu luku i upozorile potrošače na kašnjenja.
Kontejnerski transport poskupeo 360 puta za godinu dana
Delimično zatvaranje treće najprometnije kontejnerske luke na svetu poremetilo je druge luke u Kini, rastežući lance snabdevanja koji već pate od stalnog nedostatka kontejnera, zatvaranja fabrika zbog koronavirusa u Vijetnamu i dugotrajnih učinaka blokade Sueckog kanala u martu.
Špediterske kompanije očekuju nastavak globalne krize što umnogome povećava troškove transporta i moglo bi da poveća pritisak na povećanje potrošačkih cena.
Troškovi isporuke robe iz Kine u Severnu Ameriku i Evropu nastavili su rasti u poslednjih nekoliko meseci, nakon skoka početkom godine.
Londonski "Druri šiping", koji vodi Svetski kontejnerski indeks pokazuje da su ukupni troškovi isporuke kontejnera od 15 metara na osam glavnih ruta u smeru istok-zapad u nedelji do 19. avgusta dosegli 9.613 dolara, što je 360 odsto više nego pre godinu dana.
Nisu samo luke pod pritiskom. Aerodromski terminali primaju sve veće količine tereta jer se kompanije okreću alternativnim metodama prevoza robe.
U nekim od većih američkih aerdoroma, poput Čikaga, preuzimanje tereta kasni i po dve nedelje. Napori za suzbijanje kovida 19 nedavno su poremetili promet robom i na aerodromima "Šangaj Pudong" i "Nanjing" u Kini.
Britanski ogranak "Mekdonaldsa" ostao bez sirovina za milkšejk
Poremećaje u globalnom transportu oseća i lanac brze hrane "Mekdonalds" u Velikoj Britaniji, piše Independent.
Gosti su ostali bez mogućnosti da naruče mlečne napitke poput milkšejka ili flaširanih pića u bilo kojoj od britanskih lokala te američke franšize.
Smatra se da su problemi uzrokovani nedostatkom vozača kamiona.
Nadležni napominju da nedostaje od oko 90.000 vozača teretnih vozila što "pravi sve neodrživiji pritisak na trgovce na malo i njihove lance snabdevanja".
Prema rečima Kejt Nikols, izvršne direktorke "UK Hospitaliti", gotovo sva ugostiteljska preduzeća u Britaniji trenutno imaju problema u lancima snabdevanja.
Iako je i pre pandemije i Bregzita postojao nedostatak vozača teških teretnih vozila, ta dva događaja su pogoršala situaciju.
Pandemija je prekinula obuku i testiranje vožnje na više od 12 meseci, dok se procenjuje da se 25.000 vozača iz EU vratilo kući tokom pandemije i po završetku prelaznog perioda do pune primene Bregzita.
Коментари