понедељак, 21.03.2022, 21:56 -> 22:13
Извор: РТС, Ројтерс, Си-Ен-Ен
Истрага пада авиона у Кини, именован представник САД
Национални одбор за безбедност транспорта САД (НТСБ) саопштио је да је одредио вишег званичника који ће као акредитовани амерички представник учествовати у истрази о паду кинеског авиона.
Представници компаније "Боинг", "Џенерал електрик" и Савезне управе за ваздухопловство служиће као технички саветници, додаје се у саопштењу НТСБ-а.
Према међународном споразуму, САД могу да учествују у истрази с обзиром на тo да је авион произведен у Сједињеним Државама.
"Боинг" је саопштио да сарађује и са америчким и кинеским безбедносним властима.
"Наше мисли су са путницима и посадом на лету 5735 компаније Чајна истерн ерлајнс. Радимо са нашим клијентима и спремни смо да им пружимо подршку. Боинг је у контакту са америчким Националним одбором за безбедност саобраћаја и наши технички стручњаци су спремни да помогну у истрази коју води Кинеска управа за цивилно ваздухопловство", саопштио је "Боинг".
Кинески авион полетео је у 13.11 по локалном времену из Кунминга, а требало је да слети у 15.05 у Гуангџoу. Са праћења на порталу Флајт радар нестао је у 14.22 на висини од 982 метра при брзини од 696 километара на сат.
Авион компаније "Чајна истерн ерлајнс" који се срушио је "боинг" ознаке 737-800. То је најчешћа верзија "боингових" млазњака који су сада у употреби, и представља основ флоте многих авио-компанија, преноси Си-Ен-Ен.
Према подацима компаније за анализу ваздухопловства "Сириум", 4.502 авиона тог типа су сада у употреби широм света, што га чини далеко најчешћим "боинговим" авионом који се данас користи.
То је најчешћи модел авиона у САД, где их саобраћа 795, као и у Кини која их на летовима има 1.177. И то је други најчешћи авион у употреби широм света, иза А320 који производи "боингов" ривал "ербас".
"Боинг" је почео да испоручује авионе 737-800 1998. године, али није испоручио цивилну верзију авиона од када су два отишла у Кину у јануару 2020.
"Боинг 737-800" је део класе авиона познатих као 737-НГ, авиони "следеће генерације" имали су безбедносне проблеме које су навели амерички регулатори, иако ниједан није био толико велики да су авиони морали да се приземље.
Коментари