петак, 10.06.2022, 11:20 -> 11:22
Извор: РТС
Сваки четврти страдали млади возач није имао возачку дозволу, ко је одговоран
Директор Агенције за безбедност саобраћаја Душко Пешић рекао је за РТС да када се погледа 2019. 2020. и 2021. година чак 27 посто страдалих младих возача није имало возачку дозволу, односно сваки четврти возач. Деца нису припремљена за саобраћај, возе без надзора и аутомобиле велике кубикаже, одговорност је на родитељима, напоменуо је Пешић.
Јутрошња саобраћајна несрећа само је једна у низу ових дана. Скоро свакодневно страда по неки пешак, синоћ је таксиста у Београду ударио дете на тротинету, а пре неки дан малолетник за воланом без дозволе ударио је бициклисту. Како да спречимо саобраћајне несреће које не изостају упркос бројним апелима и појачаним саобраћајним контролама.
Директор Агенције за безбедност саобраћаја Душко Пешић рекао је гостујући у Дневнику да саобраћајне незгоде које су се догодиле ових дана показују нам да у њима учествују деца и да она нису припремљена за саобраћај.
Према његовим речима, млади људи који крше прописе са пробном дозволом, седају у аутомобил веће кубикаже од дозвољене или возе без дозволе говоре о једном неодговорном понашању родитеља који ту децу нису припремили за саобраћај.
"Издваја се да ти млади људи немају свест о опасностима и ризицима и то је оно што истичемо. Увођењем саобраћајног образовања у основне и средње школе, садржаји у школама би се разрадили темама из безбедности саобраћаја како бисмо имали генерације које излазе из ђачких клупа са образовањем из области саобраћаја", навео је Пешић.
Нагласио је да је техничка неисправност возила сведена на минимум, возила која се увозе пролазе испитивања, ретке су ситуације у којима је неисправност возила узрок несреће - то се догађа у 1,2 до 1,4 посто случајева.
Мада, како напомиње, и то је важно, да се коригује, да исправност возила уопште не буде узрок саобраћајне несреће.
"Две незгоде смо имали у два дана. Управљале су особе од 17 и 15 године. У првој несреће возио је дечак од 17 година аутомобил веће кубикаже од дозвољене. Он има пробну дозволу и морао је да буде са њим неко ко има дозволу више од пет година и да врши надзор", истакао је Пешић.
Како је додао, у последњих пет готина сваки пети возач који је страдао није имао возачку дозволу, а када се погледа 2019. 2020. и 2021. година чак 27 посто страдалих младих возача није имало возачку дозволу, односно сваки 4. возач није имао возачку дозволу.
"Овде акценат стављамо на родитеље који су омогућили возила а свесни су да деца нису способна управљањем одређеним возилом. Омогућавање возила које није прилагођено за некога ко има пробну дозволу је проблем. Родитељи свесно чине ствари против своје деце морамо да то мењамо", истакао је Пешић.
Коментари