Читај ми!

И после три године на улицама, електрични тротинети у сивој зони Закона о саобраћају

Према појединим истраживањима, три четвртине електричних тротинета налази се у Београду. Око 58 одсто возача аутомобила сматра да возачи електричних тротинета ометају саобраћај, да због њих морају да промене и прилагоде брзину и начин кретања, а 74 одсто возача аутомобила у анкетама тврди да им електрични тротинети на коловозу одвраћају пажњу.

У Холандији су обавезне регистарске ознаке, у Словенији се кажњава вожња коловозом, а у Француској тротоаром. Kод нас још нису законом регулисана правила о начину употребе електричних тротинета.

Од свог стана на Новом Београду до гардеробе у Народном позоришту, балерина Ана Иванчевић електричним тротинетом стиже за 15 минута.

"Пуне три сезоне возим, буквално пет-шест месеци током године кад је лепо време од маја до краја октобра, чак и почетком новембра и мене стварно спасава", каже Ана.

На Новом Београду вози бициклистичким стазама, а у граду врло опрезно тротоаром. Kада има потребе, користи звонце да пешацима скрене пажњу на себе.

Михајло је Анин колега, а на тротинету на путу до позоришта превози још једног путника, пса Васу.

Поручује да није имао никакве инциденте, зато што је јако пажљив возач, како у саобраћају аутомобилом, тако и са тротинетом.

"Возим јако споро јер желим и да будем што више на ваздуху, поготово са овим малим пошто и он воли јако да се вози, тако да са њим полако, натенане нигде не журим и уживам", истиче Михајло.

Нису сви возачи електричних тротинета опрезни и пажљиви, жале се грађани.

Иако су на улицама већ пуне три године, електрични тротинети су још у сивој зони закона о саобраћају.

Дамир Окановић из Kомитета за безбедност у саобраћају сматра да већ постоји проблем због тога, а боји се да ће тај проблем бити још већи јер су тротинети све јефтинији и доступнији и биће их све више у саобраћају.

У Агенцији за безбедност саобраћаја кажу да је недавно формирана нова радна група за израду закона.

"Постоји могућност да сви електрични тротинети буду опремљени уређајем који у ствари означава да ли су у пешачком моду или нису. Наравно, уколико су у пешачком моду он светли и онда ће моћи лако да се контролишу да ли поштују правила или не. Што се тиче контроле то ћемо још видети", наглашава Светлана Миљуш из Агенције за безбедност у саобраћају.

Извесно је да ће возачи електричних тротинета морати да имају положен тест о познавању саобраћајних прописа и да ће бити неког старосног ограничења, али не и када ће нови прописи бити усвојени.

До тада, препорука возачима тротинета јесте да се крећу тротоаром, али не брзином већом од брзине хода, а то је отприлике шест километара на сат.

понедељак, 25. новембар 2024.
8° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње