Читај ми!

Потписан меморандум о изградњи београдског метроа, почетак радова крајем године

Министар финансија Синиша Мали потписао је заједнички меморандум Владе Србије, града Београда, кинеске компаније "Пауер Чајна" и француских компанија "Алстом" и "Ежис рејл" о изградњи београдског метроа.

Меморандум о разумевању за пројекат изградње метроа у Београду министар Синиша Мали је потписао у Палати Србија, са директором ЈКП Београдски метро и воз Станком Кантаром, потпредседником групе "Алстом" Филипом Делуром, генералним директором у компанији "Ежис рејл" Оливиеом Буваром и представником компаније "Пауер Чајна" Сје Зидијем.

Потписивању су присуствовали и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић, заменик градоначелника Београда Горан Весић, амбасадорка Кине у Србији Чен Бо и амбасадор Француске у Србији Жан Луј Фалкони.

Мали је објаснио да су тим споразумом дефинисана права француских и кинеских компанија које ће радити на изградњи метроа. Каже да ће Французи радити на електромашинског делу, док ће Кинези изводити грађевинске радове.

"Почетак изградње прве линије крајем године"

Синиша Мали је најавио да ће изградња прве линије београдског метроа од Железника до Миријева почети крајем године.

Прва линија метроа би требало да иде од Макишког поља преко Београда на води, центра града и Карабурме до Миријева. Друга линија ће ићи од Миријева до Новог Београда и Земуна.

Пројекат метроа један је од најважнијих инфраструктурних пројеката за 2021. годину.

Крајем прошле године је ратификован међудржавни Споразум о реализацији инфраструктурних пројеката са Француском, који је потписан 26. новембра 2020. године.

Вредност споразума је 581 милион евра, од којих је 127 милиона евра намењено унапређењу ефикасности електродистрибутивне мреже, док ће 454 милиона бити уложено у изградњу прве линије метроа.

Министарство грађевинарства је раније најавило да би прва линија метроа у Београду, од Макишког поља до Миријева, могла би да буде готова за три године од почетка радова.

"Почиње да се остварује вишедеценијски сан"

Синиша Мали је нагласио да коначно почиње да се остварује вишедеценијски сан и да ће крајем године почети изградња депоа на Макишком пољу чиме креће градња прве линије од Железника до Миријева у дужизни од 21,3 км, са 21 станицом.

Каже је да ће друга линија ићи од Миријева до Земуна у дужини од 19,2 км и да ће имати 20 станица, као и да се ради на концепцији треће линије која ће повезати са БГ возом делове које неће покрити прве две линије.

Мали је подсетио да је крајем прошле године са француском владом потписан споразум о обезбеђивању 454 милиона евра за прву линију метроа.

"Квалитетнији, бржи и еколошки чистији вид превоза"

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић је истакао да ће Београђани са изградњом метроа добити квалитетнији, бржи и еколошки чистији вид превоза.

"Желимо грађанима да понудим бољу и бржу опцију саобраћаја. Зашто би неко ишао колима и имао проблема са паркингом ако сутра будемо имали најквалитетнији метро у региону. То ће бити само по себи подстицајно", рекао је Момировић одговарајући на питања новинара у Палати Србија.

Напоменуо је да не може да се реши еколошко питање у Београда ако сваки дан има толики број возила у граду, као и да је метро једини начин да се побољша еколошка ситуација.

"Имамо партнере који имају пуно искуства у томе и могу да нам помогну", нагласио је Момировић.

Додаје да ће са метроом град бити саобраћајно релаксиран и очишћен од издувних гасова.

"Прва линија ће бити завршена до 2028. године"

Заменик градоначелника Београда Горан Весић најавио је да ће прва линија београдског метра бити завршена 2028. године.

"Када 2028. завршимо метро и проширење БГ воза и спојимо га са Панчевом и када завршимо 50 километара за трамваје, наш основни подсистем биће шински, значи еколошки", рекао је Весић.

Истакао је да град више неће куповати аутобусе на дизел-гориво.

"За неколико дана биће расписан тендер за куповину 100 зглобних аутобуса на природни гас. До 2028. ћемо сваке године куповати по 100 таквих аутобуса и нећемо више имати ниједан аутобус на дизел", навео је Весић одговарајући на питања новинара у Палати Србија.

Каже да ће аутобуски превоз тада бити само допунски подсистем, док ће шински бити главни, као и да се у центру, али и у деловима предграђа више неће користити аутобуси на дизел.

"Најважнији пројекат у Европи у наредној деценији"

Представници компанија из Француске и Кине које ће бити ангажоване на изградњи метроа, кажу да је тај пројекат важан за целу Србију и да ће бити изграђен по најновијим технологијама.

Они су, после потписивања Меморандума о разумевању, изразили задовољство због почетка заједничког рада на том пројекту.

Потпредседник групе "Алстом" Филип Делур захвалио је српским партнерима на сарадњи и навео да ће Београдски метро бити изграђен по најновијој технологији.

"Почели смо сјајну сарадњу. Поносни смо зато што ћемо моћи да обезбедимо наше најновије и најбоље технологије потпуно аутоматизованог метроа", рекао је Делур.

Генерални директор у компанији "Ежис рејл" Оливие Бувар рекао је да је почаствован због учешћа на пројекту за који каже да је један од највећих пројеката у Европи у наредној деценији.

Представник компаније "Пауер Чајна" Сје Зиди изразио је задовољство због потписивања меморандума са Србијом и француским партнерима, те навео да је та компанија у протеклих пет година имала подршку српске владе и амбасаде Кине у Србији.

"Имали смо током протеклих пет година добру сарадњу са српским властима и партнерима на пројектима као што је обилазница око Београда", рекао је Зидије.

Нагласио је да је Београдски метро један од најважнијих пројеката за Београд и Србију.

понедељак, 23. децембар 2024.
4° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње