Упозорење: Чак 350 пута већа могућност да погинете на мотору у Србији него у Европи

Од почетка године до средине августа, у Србији је у саобраћајним несрећама повређено више од 9.000 људи, а 282 особе су изгубиле живот. Највише су страдали мотоциклисти, чак 35 одсто више него прошле године. Посебно су угрожени млади возачи, недовољно искусни у саобраћају.

Грешке у саобраћају се не праштају, а најчешће се плаћају главом.

Гостујући у Јутарњем програму, новинар РТС-а Драган Милутиновић је рекао да, без обзира на три месеца ванредног стања, када се није возило, прошлогодишњи негативни тренд је настављен, нарочито када су у питању мотоциклисти.

Према његовим речима, мотоциклисти су најугроженија група, њих 35 је погинуло од почетка године. Просек је између 45 и 48 годишње.

"Ми смо већ половином године стигли тај просек и то је опасна ситуација. Прво због тога што људи мисле да ће мотоциклом брже стићи на неко место, да ће се убрзати ток саобраћаја, међутим, дешавају се несреће најчешће са смртним исходом. Тренутно је 350 пута већа могућност да погинете на мотору у Србији него у Европи", рекао је Милутиновић.

Мотоциклисти су почели да праве своје клубове и суботом и недељом иду ван града организовано на разне излете и иду често магистралним путевима, који су преоптерећени.

Возачи нису навикнути на мотоциклисте и они селективно користе возила у овим тренуцима – нема одлазака на дуге туре, за Грчку.

"Велики број аутомобила, око 1.900.000, набијено је на малом простору мреже путева и ауто-путева и зато се догађа велики број удеса", рекао је Милутиновић.

Скоро да не прође викенд а да не погине двоје или троје људи у саобраћају, што је опасно.

"Проћи ће корона, остају проблеми са саобраћајем. Годишње у Србији у саобраћају погине између 500 и 600 људи, то је цела једна варошица. Према томе, упозорење возачима а и возачима мотоцикла је да отворе четворе очи и да постану много пажљивији у вожњи, толерантнији", каже он.

Према његовим речима, ове високе температуре и затвореност простора у којима можете да возите доприносе фрустрацији, која изазива и несреће.

Савети за мотоциклисте 

Мотоциклисти треба да поштују неке принципе – да нема провлачења међу аутомобилима, да нема наглог скретања, обилажења с десне стране, да се понашају као право возило, да иду иза возила до оног тренутка док не буду сигурни да могу да га претекну.

За возаче аутомобила савети да више треба да гледају у ретровизоре јер никад се не зна са које стране ће мотоциклиста да дође, а они морају да носе заштитну опрему.

Заштитна опрема је, како каже, 50 одсто онога што је битно за мотоциклисте. Проблем је што не носе заштитну кацигу, већина не носи комбинезоне, нити штитнике.

Пад при брзини од 60 километара на час је исто као да сте прошли кроз први слој кланичног драња.

"Гледао сам снимке људи који су пали с мотора, дешава се да се фармерке поцепају то није заштита, нити је заштита обична мајица, кабаница. Уколико желите да озбиљно возите мотор, морате имати озбиљну опрему, од чизама па надаље, да бисте били безбедни у саобраћају, нарочито су битни штитници", указао је Милутиновић.

У последње време се појављује нови проблем: електрични тротинети, којих је све више на друмовима и тротоарима. 

"Нема дана да не дођу са озбиљним повредама у трауматологији, закона нема, почиње школа, тротинети су купљени деци, која га возе по парковима", рекао је Милутиновић.

петак, 18. април 2025.
22° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом