Шта је договорено током посете српске делегације Кини

Потписивањем више билатералних споразума са Кином о градњи путева и брзих пруга, Србија се поставила као инфраструктурно чвориште региона, сагласни су аналитичари. Стратегија "Један појас – један пут" трајаће деценијама, и за Србију је изузетно важно што је са кинеским државним врхом остварила блиску сарадњу, оцењују стручњаци.

Иако нас дели 10.000 километара, Србија и Кина никада нису биле ближе, што потврђује и гостопримство кинеских домаћина указано делегацији Србије у Пекингу. Учешће на самиту "Појас и пут за међународну сарадњу" и билатерални разговори с кинеским државним врхом, Србији отварају врата највећег тржишта света.

"Кина је искрен и велики пријатељ Србије. Толико сусрета са људима који су највеће звезде савременог света да имате, да сте из бројчано и територијално тако мале земље као што је Србија, говори о огромном поверењу које постоји између наших народа и наших државних руководстава. Ми ћемо одређене ствари мењати и политика раста, уверен сам, биће суштина и окосница програма и нове владе моје подршке као председника Републике у раду те нове владе", поручио је председник Владе Србије Александар Вучић.

Истакао је да грађани Србије морају да осете тај бољитак много брже.

"Ми смо то успели захваљујући и мерама штедње и одговорности, трпељивости, стрпљењу, да дођемо до тога да смо били земља која је потписала највише уговора, не меморандума о разумевању, већ највише уговора", истакао је Вучић у Пекингу.

Потписи на тим уговорима покрећу градњу деоница путева на Коридору 11 – од Београда ка Јужном Јадрану. Кинеске и српске компаније заједно ће радити и на модернизацији брзе пруге од Београда ка Будимпешти, захваљујући зајму кинеске "Ексим банке". Српски возови тако ће, први пут, моћи да иду брзином од 200 километара на сат.

"Кинески председник је у дугом говору, у којем је изнео све детаље те његове иницијативе, поменуо само један једини конкретан пројекат и то баш брзу пругу између Београда и Будимпеште, што доказује колико је та пруга важна не само Србији већ читавој овој иницијативи, колико је важна за саобраћај Европе и читаве Азије", каже Раде Обрадовић, саветник у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

"На крају јуна почињу радови на такозваној средњој деоници од Старе Пазове до Новог Сада, које изводе руске државне железнице, а већ сутра у Београду почињемо да преговарамо за другу кинеску деоницу, од Новог Сада до Суботице, односно државне границе. Велики је значај тога, ми очекујемо да ће ова прва деоница бити завршена у наредне три године", рекао је Душан Гарибовић, в. д. генералног директора Инфраструктура "Железнице Србије".

Осим инфраструктуре, на самиту у Пекингу посебна пажња посвећена је образовању и повезивању људских ресурса у свим земљама које учествују у иницијативи "Један појас – један пут".

"Ми смо недељу дана пре овог форума основали Институт "Један појас – један пут", који је при новосадском универзитету, при департману техничких наука, и мислим да ће то бити јако важно – објединиће и ову инфраструктуру и пољопривреду, као и разне друге", каже Младен Шарчевић, министар просвете, науке и технолошког развоја.

Јован Чавошки са Института за новију српску историју сматра да је овај форум био изузетно важан јер је Кина "испипавала пулс Евроазије, да види које су земље стварно искрено са њима".

"Са Кинезима, ако имате сарадњу, само је небо граница, тако да заиста треба бити проактиван и настојати да се привуку директне стране инвестиције из Кине и то је оно што ће гарантовати будућност за Србију у 21. веку", нагласио је Чавошки.

Пријатељство две земље велика је шанса и за Београд, који очекује прилив кинеских инвестиција, а за неколико недеља у нашој престоници почиње и градња Кинеског културног центра.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 19. октобар 2024.
16° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи