Читај ми!

Posle Loeba, Borkovića čeka okršaj i sa legendarnim Rosijem

Vest da će najbolji automobilista Srbije Dušan Borković nastupiti u Svetskom GT šampionatu obradovala je sve ljubitelje auto-moro sporta na ovim prostorima. Pored toga što se radi o jednom od najkvalitetnijih i najtežih svetskih automobilskih takmičenja, navijači se raduju i direktnim duelima našeg asa sa legendarnim Valentinom Rosijem koji je motocikl zamenio pilotskim mestom u Audiju R8.

Dušan Borković nastavlja da ispisuje istoriju automobilizma u našoj zemlje.

Borković je postao prvi Srbin ikada koji će nastupiti u Svetskom GT čelendž šampionatu (GT World Challenge Europe Endurance Cup).

Naš as upravljaće Mercedesom AMG GT3 i voziće za Španski tim Mad Panda u saradnji sa našim Nis Petrol Rejsing timom za koji Borkivić nastupa već godinama na svim velikim svetskim i evropskim nadmetanjima.

"Šta bih još u karijeri mogao da poželim, osim da delim stazu sa Rosijem. Delio sam je uspešno sa Loebom i to je bilo ostvarenje jednog sna. Sada sam želeo promenu i napravio sam je u najboljem smeru. Izabrao sam takmičenje za koje su mi potrebne potpuno nove veštine i želim da sam sebi podižem granice. Ovde su fizička spremnost i izdržljivost na prvom mestu, pre svega zbog dužine trajanja samih trka, ali i snage automobila, koja premašuje sve što sam do sada vozio", istakao je Borković.

Novi tim Mad Panda u prevodu na Srpski jezik zove se zapravo Ljuta panda, a interesantno je da se pojedinim članovima ekipe Borković poznaje još iz vremena kada je vozio Svetski turing šampionat.

O samoj aktivnosti Svetskog GT šampionata najbolje govori i spisak učesnika među proizvođačima automobila - svi ljubitelji automobilizma imaće priliku da uživaju u uzbudljivoj sezoni u kojoj će se na stazama širom Evrope pojaviti Lamborgini Hurakan GT3 Evo, Ferari 488 GT3 Evo 2020, Meklaren 720 S GT3, Audi RS 3 LMS, Bentli Kontinental GT3, Porše 911 GT3 R, BMV M4 GT3 i pomenuti Mercedes AMG GT3 Evo.

Dovoljan razlog da sa velikom pažnjom ispratimo svih pet trka ove sezone koja će trajati od 1. aprila do 2. oktobra.

U pitanju su trke izdržljivosti tokom kojih se tri vozača smenjuju za volanom automobila tokom čitavog trajanja trke, bilo da se radi o trkama koje se voze tei časa, bilo da se radi o trkama koje traju 24 časa.

Za sada je poznato da će pored Borkovića za tim Mad Panda iz Španije voziti i Britanac Šon Volkinšou, a uskoro će biti objavljeno i ime trećeg vozača u timu.

"Na mnogo toga ću morati da se naviknem i dosta toga da korigujem u svojoj dosadašnjoj vožnji, tako da se u svojoj 29. sezoni profesionalnog trkanja okrećem sasvim novom izazovu. Ovde se na startnom gridu nalazi između 40 i 60 najboljih automobila na svetu i moraću svoju potrebu za ulaženjem u duele da svedem na minimum. Svaku trku vozim sa još dva vozača sa kojima delim automobil i timski pravimo taktiku. Za svakoga će morati da se adaptira sedište koje će se raditi po meni zbog visine, a ulazak u boks za promenu vozača, sipanje goriva i menjanje guma traje samo 40 sekundi", rekao je Borković.

U pitanju je potpuno nov izazov za našeg šampiona Dušana Borkovića koji je do sada osvojio dve titule šampiona Evrope, po jednu na brdskim i kružnim stazama.

Pored toga Borković je i prvi Srbin koji je nastupio i popeo se na pobednički podijum u Svetskom šampionatu i to na legendarnoj stazi Suzuka u Japanu, a 2020. postao je i prvi Srbin koji je pobedio na svim trkama nekog šampionata pod okriljem Svetske automobilske Federacije (FIA) - te godine, Borković je sa svih osam pobeda dominantno postao šampion Istočne Evrope.

Kalendar Svetskog GT čelendž Evropa kupa:

1. trka: Tri sata Imola, Italija (od 1. do 3. aprila) Staza Enco i Dino Ferari, Imola

2. trka: Staza Pol Rikar, Francuska - 1000 kilometara (od 3. do 5. juna) Staza u Le Kasteljeu na jugu Francuske

3. trka: 24 časa Spa Frankoršamp, Belgija (od 28. do 31. jula)

4. trka: Tri sata Hokenhajm, Nemačka (od 2. do 4. septembra) Staza Hokenhajmring

5. trka: Tri sata Barselona, Španija (od 30. septembra do 2. oktobra) Staza Katalunja u Barseloni

Borković će ovog vikenda obaviti i poslednja testiranja uoči početka sezone. Biće to zvaničan test na stazi Pol Rikar u Le Kasteljeu na jugu Francuske, na kojem će nastupiti gotovo svi vozači iz šampionata.

"Trka na Spa Frankoršampu traje 24 sata i pređe se oko 4.500 km, a za to vreme jedan automobil samo za trku potroši preko 100 guma. Kada dodamo i testove, koji su pred ovakvu trku najvažniji, broj iskorišćenih guma bude i 10 puta veći. Siguran sam da će ovo biti jedno dragoceno iskustvo, kao i sjajna prilika za promociju Srbije i svih mojih sponzora. Interesovanje za tu trku u Belgiji je i do sada bilo ogromno, dolazilo je više od 200 000 gledalaca, a zamislite šta nas očekuje ove godine kada se u šampionat uključio Valentino Rosi. Interesovanje publike za svaku trku je već sada ogromno", završio je Borković.

Konkurencija će biti zaista ogromna, jer će pored Rosija nastupiti i veliki broj šampiona iz samog vrha auto sporta, među kojima su nekadašnji šampioni DTM-a, Formule 2, Formule 3, kao i nekadašnji asovi Formule 1.

субота, 29. март 2025.
11° C

Коментари

Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом
Predmeti od onixa
Уникатни украси од оникса