недеља, 04.07.2021, 22:38 -> 12:09
Извор: РТС
Аутор: Сања Лучић, дописница РТС-а из Милана
Fića napunio 64 godine - još je među najpopularnijim automobilima na svetu
Italijani se sa nostalgijom sećaju popularnog „ćinkvećenta“ kojim su na letovanje odlazile i četvoročlane porodice, a ne može se reći da nije bio popularan i na našim prostorima. Rođen 04.jula 1957, popularni „fića“ slavi 64. rođendan.
„Za ove 64 godine 'fića' je prodat u više od šest miliona primeraka, od kojih su dva miliona noviji primerci proizvedeni od 2007. godine do danas", izjavio je Luka Napolitano, menadžer grupe „Stelantis“, dodavši da je „fijat 500“ i dalje najomiljeniji model u celom svetu.
Osamdeset odsto proizvodnje ovog modela se izvozi, naročito u Nemačku, Francusku, Ameriku i Japan.
Šezdesetih godina je to bio automobil koji je doneo ekonomski rast Italiji i pokrenuo masovnu motorizaciju ove zemlje, dok je električni model, koji je u proizvodnji od oktobra 2020, u jeku pandemije, najreprezentativniji „mejd in Itali" proizvod.
„Fijat 500E“ se proizvodi u istorijskoj fabrici „Mirafijori“ u Torinu i doživljava neočekivani uspeh, kako su to izjavili u kompaniji „Stelantis“, a preneo dnevni list Korijere dela sera.
Njihova ideja, s obzirom na ogroman uspeh, jeste da povećaju proizvodnju sa 70.000 na 140.000 vozila godišnje, što će dovesti i do povećanja rada same fabrike.
U celom svetu se slavi prvi „Fijat vorld vajd miting", gde je moguće videti ovaj jednostavni automobil, ali, kako kažu njegovi obožavaoci - elegantan i sa stilom.
Na pitanje koji automobil je simbol Italije, većina stanovnika ove zemlje odgovara: „Fijat 500."
To je auto koji je svako u Italiji imao bar jednom, bez obzira na to kom ekonomskom staležu pripadao. Čim je izašao na tržište, „fića" je koštao 465.000 lira.
Kompanija slavi rođendan uz poseban TV spot, u koji je montiran snimak napravljen pre više od šezdeset godina.
Korišćen je za lansiranje originalnog „fijata 500“ i prikazuje i snimak najnovijeg „fijata 500E“ uz slogan "Come prima, piu di prima" (Kao pre, više nego pre).
Коментари