недеља, 16.08.2020, 19:23 -> 20:57
Извор: РТС
Аутор: Милица Пујкиловић
Kako umetnička dela mogu da vas zaštite od koronavirusa
Pola godine od početka epidemije kada je bilo samo važno naći masku, one su postale neizostavan deo našeg života, ali i prilika da se iskaže kreativnost, pa i zaradi. Čak se i u Narodnom muzeju u poslednje vreme najčešće čuje pitanje – Imate li maske?
Pandemija koronavirusa zatvorila je vrata i Narodnog muzeja, ali je udahnula nov život umetničkim delima. Motivi sa slika Nadežde Petrović i skulptura Ivana Meštrovića sada do ljubitelja umetnosti stižu preko epidemioloških maski.
A sve je počelo 10. maja kada je na svoj dan Narodni muzej bio zatvoren, a zaposleni su tražili zaštitu od kovida 19.
„Zaista sam srećna što smo prvi mogu slobodno da kažem i u celom svetu krenuli sa predstavljanjem umetničkih dela na maskama Narodnog muzeja. Posle nas su mnogi muzeji to uradili, ali mi smo želeli da naša umetnička dela imaju višestruku funkciju da imaju funkciju predstavljanja našeg nasleđa našeg nacionalnog blaga, a sa druge strane da budu bezbedni za naše posetioce“, naglašava Bojana Bojić Brešković, direktorka Narodnog muzeja.
Maske su namenje i posetiocima koji su svoje zaboravili, a cena je simbolična, 200 dinara. Naručuju ih po hiljadu komada i uglavnom ih nemaju dovoljno za sve kupce. Novi „kontingent“ bi trebalo da stigne u narednih nekoliko dana, zavisi, kažu, od proizvođača.
„Čini mi se da je uistinu to izazvalo veliku pažnju, vrlo sam srećna zbog toga. Možda naši mnogobrojni građani koji nikada nisu bili u Narodnom muzeju sada mogu zahvaljujući maskama“, ističe direktorka.
Tako su maske od nužnog zla postale i odraz stila, modni detalj, pa i mesto za reklamu. Takve se i lakše nose.
„U marketinškom smislu, maske su zapravo postale neki novi mediji za komunikaciju. One su neki novi bilbordi. Evo, vidite, posle sedam meseci od početka pandemije kompanije se na njima oglašavaju, zemlje promovišu svoju kulturu. Imamo svež primer našeg muzeja. Preko njih se šalju poruke i pokazuje duh nacije i pojedinca“, smatra Danijela Jurić Popović, marketinški stručnjak.
Dizajnerski momenat za lekare je naravno manje važan.
„Epidemiološki najvažnije nam je da maska ima funkciju. To je njena svrha. Naravno da je iskazivanje nekog ličnog stava kroz boju, kroz amblem, kroz pripadnost, čak, je na neki način simpatično, pospešuje i duh osobe koja nosi tu masku“, kaže Zoran Gojković, član Kriznog štaba.
Nisu naši kreativci jedini bili vredni u vreme pandemije. Amerikanci su najpoznatije spomenike obukli u maske da bi podsetili ljude da ih nose.
Druge industrije su izguble priliku da budu kreativne. Tako se beleži pad prodaje ruževa jer nije praktično da se nose ispod maske.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар