Osobine kreativnih ličnosti

Kreativnost je jedna od najvažnijih ljudskih osobina koja doprinosi napretku i razvoju društva. To je mogućnost razmišljanja izvan uobičajenih okvira i otvorenost za nove ideje usmerene ka određenom cilju. Kreativnost je veoma tražena u poslovnom svetu, naročito u trgovini, industriji i marketingu. Ispoljava se kroz predloge za nove proizvode i usluge ili potpuno nove pristupe i poslovne strategije. Podrazumeva se u umetnosti i pripisuje onim osobama koje se njome bave direktno ili posredno, u primenjenom smislu.

Učesnici i postupak istraživanja

U potrazi za određenim profilom ličnosti i osobinama kreativnih ljudi, profesor Martinsen iz Norveške škole biznisa je sproveo studiju na uzorku od 480 pojedinaca podeljenih u tri osnovne grupe.

U prvoj grupi je bilo 69 umetnika, glumaca, muzičara i drugih članova umetničkih udruženja. U drugoj grupi je bilo 48 studenata marketinga a u trećoj grupi su bili menadžeri, predavači i studenti programa čije aktivnosti nisu u direktnoj vezi s kreativnošću.

Istraživači su prvo odredili osnovne osobine ličnosti učesnika studije a zatim testirali njihove kreativne sposobnosti i veštine kroz različite zadatke.

Rezultati istraživanja

Uspešno je identifikovano sedam osnovnih osobina kreativnih ličnosti. To su:

1. Asocijativnost - ove osobe su maštovite, vole igru, imaju mnoštvo ideja, poseduju sposobnost da se posvete nekom cilju, lako se snalaze i u svetu činjenica i u svetu fikcije.

2. Originalnost - to su osobe koje se opiru pravilima i konvencijama, imaju buntovni karakter i težnju da postupaju na način koji ih razlikuje od svih drugih.

3. Motivisanost - ove osobe teže akciji i delovanju, imaju usmeren, inovativni stav, ličnu snagu i volju da se upuste u teške i izazovne situacije.

4. Ambicioznost - ove osobe teže da budu uticajne, prepoznatljive i da privuku pažnju.

5. Fleksibilnost - ove ličnosti su sposobne da vide stvari iz različitih uglova i osmisle različite varijante mogućih rešenja.

6. Izvestan stepen emocionalne nestabilnosti - ove osobe imaju tendenciju da se prepuste negativnim osećanjima, promenljivog su raspoloženja i nižeg samopouzdanja.

7. Niži stepen društvenosti - ove osobe se ne obaziru mnogo na okolinu, tvrdoglave su i sklone da nalaze mane kod drugih ljudi.

Interakcija svih sedam navedenih osobina ličnosti utiče na kreativnu sposobnost. Najveći uticaj na kreativno mišljenje imaju asocijativnost i fleksibilnost. Profesor Martinsen je objasnio da je to zato što je asocijativnost povezana sa genijalnom dosetljivošću a fleksibilnost sa pronicljivošću.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 04. децембар 2024.
4° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње