Читај ми!

Budućnost je stigla – leteći automobil obavio prvi međugradski let

Prototip 1 letećeg automobila „er kar“, opremljen BMV-ovim motorom i običnom gorivom sa benzinske pumpe, obavio je prvi međugradski 35-minutni let između slovačkih međunarodnih aerodroma u Nitri i Bratislavi.

Za razliku od eVTOL-a (električni vertikalni avioni za poletanje i sletanje), koji su sličniji velikim dronovima nego stvarnim automobilima, „er kar“ je pravi automobil – i to leteći. To znači da se može koristiti za dve vrste prevoza, kako na putu kao automobil, tako i kao avion.

Ovo prevozno sredstvo je razvila kompanija „Klajn vižn“ i prvi put je predstavljen 2019. godine. „Er kar“ prototip 1 je obavio svoj prvi let krajem 2020. godine i od tada je imao 142 uspešna sletanja i preko 40 sati letenja.

Poslednje, 142. sletanje obavljeno je 28. juna posle prvog međugradskog 35-minutnog putovanja od međunarodnog aerodroma u Nitri do Bratislave.

Profesor Stefan Klajn, izumitelj ovog prevoznog sredstva i osnivač kompanije „Klajn vižn“, upravljao je vozilom u oba režima. Kada je sleteo u Bratislavu, pretvorio je „er kar“ ponovo u automobil – proces uvlačenja krila i repa koji je trajao manje od tri minuta – a zatim ga odvezao u grad.

Prvi međugradski let izveden je sa modelom Prototip 1, koji pokreće BMV-ov motor snage 160 konjskih snaga sa fiksnim propelerom, a može da leti maksimalnom krstarećom brzinom od 190 kilometara na sat. U saopštenju za medije kompanije „Klajn vižn“ napominje se da je prototip dostigao visinu od dve i po hiljade metara i da je mogao, pod nadzorom Uprave za civilno vazduhoplovstvo, da obavi strme zavoje od 45 stepeni i da prođe niz testova stabilnosti i upravljivosti.

Prema „Klajn vižnu“ ova vrsta prevoznog sredstva će da prepolovi vreme putovanja iz vrlo jednostavnog razloga. „er kar“ će nas odvesti do aerodroma, gde ćemo ga prebaciti u režim leta i nastaviti putovanje.

U „Klajn vižnu“, takođe, veruju da će u budućnosti „er kar“ potpuno privatizovati vazdušni saobraćaj, jer će svako ko ga poseduje moći da se odveze do najbližeg aerodroma i vine se u nebo. Ipak, realno govoreći, čini se da će put do ovakve budućnosti biti dug i krivudav i podrazumevaće sertifikate, odobrenja i, najverovatnije, pilotske dozvole.

„Er kar“ prototip 2 biće predserijski model i imaće motor od 300 konjskih snaga sa propelerom sa promenljivim nagibom. Trebalo bi da leti brzinom od 300 kilometara na sat i da ima domet leta od 1.000 kilometara. „Kalajn vižn“ se nada da će uspeti da dobiju potrebne sertifikate kako bi registrovali ovo vozilo i kao vazduhoplov i kao automobil.

Kompanija planira da proizvede dve verzije, sa dva i četiri sedišta, a u planu je i model koji će moći i da plovi. Naravno, jedino što je bolje od automobila koji može da leti je automobil koji leti i plovi.

Број коментара 7

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 28. новембар 2024.
8° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње