среда, 30.06.2021, 09:58 -> 20:51
Извор: РТС, autoevolution.com
Budućnost je stigla – leteći automobil obavio prvi međugradski let
Prototip 1 letećeg automobila „er kar“, opremljen BMV-ovim motorom i običnom gorivom sa benzinske pumpe, obavio je prvi međugradski 35-minutni let između slovačkih međunarodnih aerodroma u Nitri i Bratislavi.
Za razliku od eVTOL-a (električni vertikalni avioni za poletanje i sletanje), koji su sličniji velikim dronovima nego stvarnim automobilima, „er kar“ je pravi automobil – i to leteći. To znači da se može koristiti za dve vrste prevoza, kako na putu kao automobil, tako i kao avion.
Ovo prevozno sredstvo je razvila kompanija „Klajn vižn“ i prvi put je predstavljen 2019. godine. „Er kar“ prototip 1 je obavio svoj prvi let krajem 2020. godine i od tada je imao 142 uspešna sletanja i preko 40 sati letenja.
Poslednje, 142. sletanje obavljeno je 28. juna posle prvog međugradskog 35-minutnog putovanja od međunarodnog aerodroma u Nitri do Bratislave.
Profesor Stefan Klajn, izumitelj ovog prevoznog sredstva i osnivač kompanije „Klajn vižn“, upravljao je vozilom u oba režima. Kada je sleteo u Bratislavu, pretvorio je „er kar“ ponovo u automobil – proces uvlačenja krila i repa koji je trajao manje od tri minuta – a zatim ga odvezao u grad.
Prvi međugradski let izveden je sa modelom Prototip 1, koji pokreće BMV-ov motor snage 160 konjskih snaga sa fiksnim propelerom, a može da leti maksimalnom krstarećom brzinom od 190 kilometara na sat. U saopštenju za medije kompanije „Klajn vižn“ napominje se da je prototip dostigao visinu od dve i po hiljade metara i da je mogao, pod nadzorom Uprave za civilno vazduhoplovstvo, da obavi strme zavoje od 45 stepeni i da prođe niz testova stabilnosti i upravljivosti.
Prema „Klajn vižnu“ ova vrsta prevoznog sredstva će da prepolovi vreme putovanja iz vrlo jednostavnog razloga. „er kar“ će nas odvesti do aerodroma, gde ćemo ga prebaciti u režim leta i nastaviti putovanje.
U „Klajn vižnu“, takođe, veruju da će u budućnosti „er kar“ potpuno privatizovati vazdušni saobraćaj, jer će svako ko ga poseduje moći da se odveze do najbližeg aerodroma i vine se u nebo. Ipak, realno govoreći, čini se da će put do ovakve budućnosti biti dug i krivudav i podrazumevaće sertifikate, odobrenja i, najverovatnije, pilotske dozvole.
„Er kar“ prototip 2 biće predserijski model i imaće motor od 300 konjskih snaga sa propelerom sa promenljivim nagibom. Trebalo bi da leti brzinom od 300 kilometara na sat i da ima domet leta od 1.000 kilometara. „Kalajn vižn“ se nada da će uspeti da dobiju potrebne sertifikate kako bi registrovali ovo vozilo i kao vazduhoplov i kao automobil.
Kompanija planira da proizvede dve verzije, sa dva i četiri sedišta, a u planu je i model koji će moći i da plovi. Naravno, jedino što je bolje od automobila koji može da leti je automobil koji leti i plovi.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 7
Пошаљи коментар