Читај ми!

Будућност је стигла – летећи аутомобил обавио први међуградски лет

Прототип 1 летећег аутомобила „ер кар“, опремљен БМВ-овим мотором и обичном горивом са бензинске пумпе, обавио је први међуградски 35-минутни лет између словачких међународних аеродрома у Нитри и Братислави.

За разлику од eVTOL-а (електрични вертикални авиони за полетање и слетање), који су сличнији великим дроновима него стварним аутомобилима, „ер кар“ је прави аутомобил – и то летећи. То значи да се може користити за две врсте превоза, како на путу као аутомобил, тако и као авион.

Ово превозно средство је развила компанија „Клајн вижн“ и први пут је представљен 2019. године. „Ер кар“ прототип 1 је обавио свој први лет крајем 2020. године и од тада је имао 142 успешна слетања и преко 40 сати летења.

Последње, 142. слетање обављено је 28. јуна после првог међуградског 35-минутног путовања од међународног аеродрома у Нитри до Братиславе.

Професор Стефан Клајн, изумитељ овог превозног средства и оснивач компаније „Клајн вижн“, управљао је возилом у оба режима. Када је слетео у Братиславу, претворио је „ер кар“ поново у аутомобил – процес увлачења крила и репа који је трајао мање од три минута – а затим га одвезао у град.

Први међуградски лет изведен је са моделом Прототип 1, који покреће БМВ-ов мотор снаге 160 коњских снага са фиксним пропелером, а може да лети максималном крстарећом брзином од 190 километара на сат. У саопштењу за медије компаније „Клајн вижн“ напомиње се да је прототип достигао висину од две и по хиљаде метара и да је могао, под надзором Управе за цивилно ваздухопловство, да обави стрме завоје од 45 степени и да прође низ тестова стабилности и управљивости.

Према „Клајн вижну“ ова врста превозног средства ће да преполови време путовања из врло једноставног разлога. „ер кар“ ће нас одвести до аеродрома, где ћемо га пребацити у режим лета и наставити путовање.

У „Клајн вижну“, такође, верују да ће у будућности „ер кар“ потпуно приватизовати ваздушни саобраћај, јер ће свако ко га поседује моћи да се одвезе до најближег аеродрома и вине се у небо. Ипак, реално говорећи, чини се да ће пут до овакве будућности бити дуг и кривудав и подразумеваће сертификате, одобрења и, највероватније, пилотске дозволе.

„Ер кар“ прототип 2 биће предсеријски модел и имаће мотор од 300 коњских снага са пропелером са променљивим нагибом. Требало би да лети брзином од 300 километара на сат и да има домет лета од 1.000 километара. „Калајн вижн“ се нада да ће успети да добију потребне сертификате како би регистровали ово возило и као ваздухоплов и као аутомобил.

Компанија планира да произведе две верзије, са два и четири седишта, а у плану је и модел који ће моћи и да плови. Наравно, једино што је боље од аутомобила који може да лети је аутомобил који лети и плови.

Број коментара 7

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 20. децембар 2024.
7° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње