Читај ми!

Кроз километарску зграду лифтови ће летети!

Револуционарна технологија финске компаније "KONE" омогућиће да лифтови у километарском Краљевском торњу у Џеди, „у цугу“ иду и до 660 метара висине, и то брзином од 10 метара у секунди.

Сви они који се плаше вожње лифтом, вероватно ће избегавати највишу зграду на свету... када буде готова 2018. године.

Наиме, Краљевски торањ (на арапском: Burj al Mamlakah) у саудијском граду Џеди одликоваће најбржи лифт са две платформе (дабл-декер) на свету, који ће „уз и низ“ моћни облакодер ићи брзином од 10 метара у секунди.

Ако вам се чини да сте „негде чули или прочитали“ да има бржих лифтова, у праву сте – „Тошибин“ лифт у највишој тајванској згради Тајпеј 101, од 5. до 89. спрата иде брзином од 16,8 метара у секунди, док се „Мицубишијеви“ лифтови у јапанском Јокохама лендмарк торњу крећу брзином од 750 метара у минуту!

Такође, у Бурџ Калифи у Дубаију, тренутно највишој планетарној грађевини, поједини лифтови се крећу истом брзином – 10 метара у секунди.

Међутим, овде је реч о лифтовима са две платформе и новој, револуционарној технологији која ће бити коришћена за каблове.

И, за разлику од других, ићи ће „у једном цугу“ до 660 метара висине! То значи да ће посетиоци моћи брже да се пењу кроз зграду која ће бити висока, веровали или не, један километар!

За њих ће бити задужена финска компанија "KONE", чији је директор за високе технологије, Сантери Суоранта, за Дејли мејл рекао да се путници у њиховим брзим лифтовима неће осећати толико узнемирено или имати мучнину на путу ка врху.

И сами знате да су пратеће појаве током муњевитог кретања нагоре или надоле непријатан осећај у ушима и „пуцањ“ који изазивају нагле промене унутрашњег и спољашњег притиска. Ипак, треба им мало времена да се прилагоде.

„Главни фактори о којима треба размишљати су вертикалне и латералне вибрације, бука и промена притиска“, објашњава Суоранта.

„У нашим најновијим лифтовима, обезбедили смо да сви ови елементи буду избалансирани што је боље могуће, како би се створио што пријатнији осећај током вожње.“ 

„На основу наших истраживања, дошли смо до закључка да је брзина од 10 метара у секунди још увек ниво који може бити пријатан за вожњу лифтом“, додао је портпарол финске компаније.

Сви лифтови ће користити последњу реч технологије – каблове од угљеничних влакана и "UltraRope" технологију која ће једнога дана омогућити да лифтови возе „у цугу“ и до висине од 1.000 метара.

Тврди се да нови каблови имају потенцијал да трансформишу ове „небеске линије“ широм света, и, с обзиром на то да је човек све ближи облацима, помоћи ће да се креира животни простор за све већу земаљску популацију.

Ултралаки су, а имају исту јачину као и челични каблови. Састоје се из четири траке угљеничних влакана обложених епокси смолом која им појачава трење и смањује клизање.

У прилог новој технологији говори и чињеница да су, коришћењем конвенционалних каблова, архитекте лимитиране по питању висине грађевина.

Што су зграде више, више и челичних каблова мора бити употребљено за дизање лифтова и њихово безбедно спуштање.

Рецимо, у окну за лифт од 500 метара, три четвртине енергије која се троши на покретање лифта иде на саме каблове, односно њихову тежину!

Наведена дужина се сматра максималном коју конвенционални каблови могу да поднесу а да не пукну.

Из финске компаније тврде да њихови каблови редукују тежину и до 90 одсто и, самим тим, драстично смањују енергетске потребе.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 28. септембар 2024.
22° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи