уторак, 17.10.2023, 18:08 -> 18:27
Извор: РТС
Аутор: Душан Милетић
Српска недеља моде, Нови Сад постао престоница гламура
Двадесетдруга национална Недеља моде окупила је у Новом Саду, креаторе из више од двадесет земаља и љубитеље моде из читавог света. Новосадске улице биле су тако током викенда престоница гламура, а они који се модом баве знају колико је то важно не само за имиџ једног града већ и за економију.
Овогодишња недеља моде одржава се под светлом различитих културних традиција, а спектакуларним отварањем кроз спој оперске и модне уметности, биће упамћен и као јединствен културолошки подвиг.
„Дведесетдве земље, од Далеког истока преко азије, европских земаља, дошли су у Нови Сад дизајнери, видели смо њихова размишљања, њихове таленте, њихове инспирације, и негде осетили део њихове културе“, каже председница Националне коморе за моду Србије Светлана Хорват.
Да се нови трендови могу градити на темељима националних мотива, показала је Силвана Тошић, чију колекцију, годинама хвале и колеге из света као снажну и посебну.
Ћилим капут, направљен од готово века старог породичног ћилима, њена је лична карта.
„Моја бака је била ћилимарка, одрасла сам у ћилимарској породици. Међу ћилимима, разбојима. За мене то има најпре једну велику емотивну вредност и желела сам да као трећа генерација у мојој породици поженској линији, наставим ово на можда нешто модернији начин јер је намера била да младим људима приближим ову традицију. Знате када на свим светским дворовима имате пиротски ћилим, ја сам размишљала, зашто он не би био на црвеном тепиху“, истакла је модна дизајнерка Силвана Тошић.
Идеја да текстилом заступа нешто сасвим лично, али и изворно, односно колективно, препознале су и девојке које њене креације са поносом носе.
„Покушава да, у овом свету где се промовише кич, шунд и новокомпоновани стилови, сачува ипак оно што описује нас као народ и да истакне традицију“, наводи модел Анела Џановић.
У организације наципналне недеље моде, учестовало је више од пет стотина људи. Организатори кажу да она расте и развија се на бенефит привреде, туризма и културе, и жеља је да сена овај начин домаћа модна индустрија представи као светски бренд.
Коментари