среда, 19.07.2023, 14:00 -> 16:59
Извор: РТС, cnbc.com
Бивши ФБИ агент открива три ствари које људи са високом емоционалном интелигенцијом користе током разговора
Кључна вештина коју је Крис Вос савладао током своје 24 године дуге каријере као међународни преговарач ФБИ-ја јесте способност слушања и „читања” других. Открива три вештине својствене људима са високом емоционалном интелигенцијом.
Крис Вос је, на пример, 1993. године био преговарач у талачкој кризи током пљачке банке у Бруклину. Телефоном је преговарао са једним од пљачкаша.
Да би решио конфликт, урадио је три ствари за које каже да људи високе емоционалне интелигенције раде када комуницирају са другима, посебно током осетљивих разговора.
1. Говорите умирујуће
У тим преговорима 1993. године, Вос је користио технику коју је назвао „The Late Night FM DJ“ глас: јасан, умирујући и смирен глас који је применљив у скоро свакој ситуацији.
Овај тон гласа покреће неурохемијску реакцију која смирује мозак вашег саговорника. То онда ствара нехотични одговор бистре главе код оба саговорника.
„Истинска заинтересованост подстиче емоционалну контролу“, објашњава Вос. „Ако говорите јасно, умирујућим гласом, заправо можете и себе да смирите.“
2. Поновите изјаве саговорника у форми питања
Пресликавање је ефикасна техника да одобровољите саговорника и прикупљање информација. Одсликавате некога понављањем неколико кључних речи које су користили у својој последњој реченици.
На пример, ако пљачкаш банке каже: „Имао сам заиста тежак дан због стреса који трпим“, одговорите са: „Стрес који трпите?“
Ово вас одржава присутним и емоционално трезним, а истовремено омогућава пљачкашу банке да настави разговор.
3. Окарактеришите емоције саговорника
Вос је током преговора рекао другом пљачкашу банке: „Није била твоја грешка, зар не?“ и „Жалиш што се ово догодило, зар не?“ Оба ова питања су инсинуирала да је пљачкаш једноставно доведен у непријатну ситуацију.
Ова тактика се користи за вербално идентификовање и именовање емоција саговорника. У прикладне изјаве овог типа спадају и реченице: „Изгледа да сте у стресној ситуацији“ или „Изгледа да нисте задовољни како су се ствари одвијале“.
Висока емоционална интелигенција захтева стратешко слушање
Вос је успео да натера пљачкаше банака да се предају и ослободе таоце јер је урадио нешто што већина нас вероватно не би урадила усред сукоба под високим притиском – слушао је.
Али његови алати за преговарање могу се користити у било којој животној ситуацији. Ако сте у стању да савладате вештину слушања, можете да искористите своју емоционалну интелигенцију како бисте успешно ублажили сукоб са својим колегом, супружником или чак са својим нервозним тинејџером.
Коментари