среда, 24.03.2021, 07:58 -> 11:01
Извор: РТС, Guardian, BBC
Џиновски контејнерски брод се насукао и блокирао Суецки канал
Суецки канал, један од најважнијих водених путева и најкраћа веза између Европе и Азије, блокиран је рано јутрос када се огромни контејнерски брод насукао док је пролазио кроз њега.
Реморкери су одмах послати да помогну да се брод "Ever Given" одблокира и извуче на прави курс, али до сада нису имали успеха и страхује се да би данима могао да остане заробљен тамо.
Дужине 400 и ширине 59 метара брод се насукао непосредно северно од луке Суец.
Агенција Франс прес, највероватнији разлог губљења контроле над бродом био је изненадни снажни ветар који му је довољно пореметио курс да се насуче.
Водени пут који спаја Средоземно и Црвено море је најкраћи пут између Азије и Европе и кључан је за светску трговину.
Брод "Ever Given", у поседу тајванске компаније "Evergreen", био је на путу ка Ротердаму из Кине. Спада у категорију „ултра великих контејнерских бродова“ и натоварен има истиснину од 220.000 тона.
Забаван дан
Џулијен Кона, која се налази на броду иза, поставила је фотографију насуканог џина на Инстаграму.
„Надамо се да неће бити још дуго, али изгледа да се баш заглавио. Довезли су десетине реморкера да покушају да га извуку. Чини се да неће скоро. Ту је и багер који покушава да откопа земљу у коју је зарио труп брода", каже Кона.
Након што се „Ever Given" насукао, брод иза се замало сударио са њеним. „Забаван дан", додала је.
Светска трговинска артерија
Суецки канал је један од најважнијих водених путева на свету. Дугачак је 190 километара, дубок 24 и широк 205 метара. Проширен је 2015. године када је омогућено да у неким деловима бродови пролазе у оба правца.
Канал може да прими десетине џиновских контејнерских бродова дневно, а сваки мало дужи застој може да узрокује велико кашњење робе.
Пут је кључан за међународну трговину. Због тога је египатски председник Абдел Фатах ал Сиси најавио његово проширење 2014. године.
Проширење је подразумевало проширивање и продубљивање 37 километара канала, а пројекат је коштао 8 милијарди долара.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 3
Пошаљи коментар