петак, 14.07.2023, 15:05 -> 16:44
Извор: Промо
Интернет преваре могу уништити путовање, Касперски открива како да се заштитите и уживате у летовању
Сезона одмора је у пуном јеку, а путници широм света траже занимљиве дестинације, јефтина места за боравак и летове по разумним ценама. Нажалост, ту су и преваранти, спремни да ускоче том приликом и понуде им оно за чим трагају, али на штету самих путника.
Ово доба године традиционално обележава интензивирање skimming активности, са бројним фишинг страницама које се дистрибуирају под плаштом авио и букинг сервиса. Како би помогли путницима да избегну преваре, истраживачи компаније „Касперски“ деле неке од најраспрострањенијих шема преваре које се користе за привлачење жртава, као и корисне савете о томе како да испланирају безбедан одмор без преваре.
Агрегатори лажних карата
Већина путовања почиње куповином авионских или возних карата, а љубитељи путовања често су заинтересовани да се дочепају повољне цене. Стручњаци компаније „Касперски“ открили су бројне лажне веб-странице које тврде да нуде корисницима прилику да купе авионске карте по нижој цени.
Такве веб-странице су обично добро направљене фишинг странице које опонашају услуге познатих авио-компанија и агрегаторе авио-карата.
Неки од тих веб-сајтова приказују и детаље стварних летова, а искусни преваранти шаљу захтеве за претрагу агрегаторима летова и приказују информације добијене од њих. Међутим, уместо да испоруче обећане авионске карте, они задржавају новац и користе ваше личне податке у злонамерне сврхе (нпр. продају банковних података и идентификационих информација на дарк вебу).
Лажна награђивања за снижене карте
Такође, постоји много лажних страница које покушавају да намаме путнике извлачењем авионских карата, лутријом и поклон картицама. Корисницима се нуди могућност да попуне анкету и унесу своје личне податке у замену за великодушан попуст на авионску карту. Као и код многих других понуда за које се чини да су превише добре да би биле истините, такви сајтови на крају постају сајтови за фишинг, прикупљају личне податке жртава, као и податке о картици.
Поврх тога, анкета се обично завршава захтевом да се сајт дистрибуира међу пријатељима како би добили награду. У таквим случајевима, сајбер-криминалци користе саме жртве као средство за даље ширење преваре.
Линк који су послали људи које познајете изгледа веродостојније од оне примљене од странца.
Ако корисник затим прати везу и покуша да добије своју награду, често се заузврат тражи плаћање провизије или накнаде. Након што се овај новац уплати, сајбер-криминалци нестају – без награђивања корисника.
Лажна рентирања
Још једна популарна тактика која се користи за превару путника јесу лажне услуге изнајмљивања.
Један пример укључује понуду луксузног двособног стана у близини центра европске престонице за само 500 евра месечно.
Још једна наизглед привлачна понуда је закуп целе четворособне куће са базеном и камином за само 1.000 евра месечно.
Рецензије описују невероватан одмор и гостољубиве домаћине. То подстиче кориснике да плате за свој месечни боравак, али у стварности они заправо шаљу свој новац преварантима.
„Сви су жељни одмора и предаха, тако да су повећане резервације у пуном јеку. Ипак, планирање одмора није лако. Људи могу провести недеље, чак и месеце, тражећи савршено место за боравак и карте које ће их одвести до жељене локације. Преваранти користе то како би намамили кориснике који су се уморили од тражења одличних понуда. Можемо приметити појачану активност преваре која циља кориснике помоћу лажних услуга резервације и изнајмљивања. Такви напади се могу потпуно спречити, због чега апелујемо на кориснике да буду скептични према претерано великодушним понудама. Ако се понуда чини превише добром да би била истинита, вероватно и није “, коментарише Драган Давидовић, директор за источну Европу у компанији „Касперски“.
Како бисте остали заштићени док планирате одмор, стручњаци компаније „Касперски“ препоручују:
• Пажљиво протумачите адресу пре него што унесете било какве осетљиве информације, као што су подаци за пријаву и лозинка. Уколико нешто није у реду са УРЛ адресом (тј. правописом, не изгледа као оригинал или користи неке посебне симболе уместо слова) не уносите ништа на сајт. Уколико се нађете у недоумици, проверите цертификат сајта тако што ћете кликнути на икону катанца лево од УРЛ адресе.
• Резервишите свој боравак и карте искључиво преко поузданих веб-локација поузданих провајдера. У идеалном случају, ручно унесите адресу њихове веб-локације у поље за адресу.
• Не отварајте везе које долазе из непознатих извора (било преко е-поште, апликација за размену порука или друштвених мрежа).
• Посетите званичну веб-страницу предузећа уколико видите даривање које туристичка компанија или авио-компанија нуди преко е-поште или на друштвеним мрежама, како бисте се уверили да наградна игра постоји. Такође, пажљиво проверите везе до којих вас води оглас за поклон.
• Избегавајте да делите своје личне податке који могу бити злоупотребљени! Кад год је могуће, уместо физичког исписивања адресе и броја телефона на свом коферу, користите тагове на којима даљински можете онемогућити очитавање ваших личних података, а укључити га само онда када је ваш кофер изгубљен.
Коришћење доброг безбедносног решења које вас може заштити од нежељене е-поште и фишинг напада. Препоручујемо Kaspersky Security Cloud.
О компанији „Касперски“
„Касперски“ је глобална компанија за сајбер-безбедност и дигиталну приватност основана 1997. године. Обавештајни подаци о потенцијалним претњама и безбедносна експертиза компаније „Касперски“ се константно трансформишу у иновативна решења и услуге за заштиту Влада, предузећа као и потрошача широм света.
Свеобухватни безбедносни портфолио компаније укључује водећу заштиту крајњих корисника, специјализоване безбедносне производе и услуге, као и Cyber Immune решења за борбу против софистицираних дигиталних претњи које се непрестано развијају.
Преко 400 милиона корисника заштићено је „Касперски“ технологијама, док компанија пружа помоћ преко 220.000 корпоративних клијената да заштите оно што им је најважније. Више информација доступно је на сајту.
Коментари