уторак, 13.09.2022, 22:22 -> 22:55
Извор: РТС
Аутор: Сања Лучић, дописница РТС из Италијe
Ферари представио свог „чистокрвног“ првенца
Зове се "Ferrari Purosangue" (чистокрвни ферари), дугачак је 497 центиметара, широк 203 а висок 159, што су потпуно нове пропорције за аутомобилску кућу из Маранела под руководством Флавија Манзонија. Но, компанија не жели да га сврста у категорију спортских теренских возила већ га називају суперспортским аутом који има фераријев ДНК, али је свестранији од других аутомобила из куће „црвених“.
У Маранелу се о овом моделу прича још од 2018. године када је млади дизајнер Федерико Акуто, тада запослен у „Ферарију“ четири године, својим примером успео да освоји све у тој аутомобилској кући, укључујући и Серђа Маркионеа који га је тада видео и одобрио.
Оно што је он понудио јесте отварање задњих врата у контра смеру што омогућава лакши улазак у кола, као и гепек величине 473 литара, дакле ферари који је прикладан за удобна путовања целе породице.
И Енцу Ферарију се допадала идеја ферарија који ће имати четири седишта и реализовао је прототип произведен од стране Пинафарина под именом пинин представљен 1980. у Торину.
Но, у то време није било могуће произвести спортски аутомобил који би био довољно дугачак за четири седишта јер тада нису постојали услови који данас постоје.
Данас Ferrari Purosangue свој деби у друштву дугује управо новим технологијама, од материјала преко отпорности, до коришћења угљеника за кров који снижава тежиште кола до тога да се и точкови позади покрећу попут оних предњих.
Точкови су притом и огромни не би ли на тај начин изразили снагу овог новог аутомобила као и његов стил: 315/30 R23, док су они предњи нешто мањи 255/35 R22. Но прави технолошки новитет је усвајање активних суспензија без преседана, резултат сарадње са „Мултиматиком“.
„Ферари“ се такође, за разлику од пнеуматских опруга и активних амортизера који се најчешће користе, определио за другачију варијанту, једину која је по њиховом мишљењу могла да обезбеди перформансе суперспортског аута без жртвовања комфора.
Искористили су електричне моторе од 48 волти који омогућавају варијацију висине сваког точка и до 15 пута у секунди како би смањили кретање услед напрезања на путу и осигурали контакт са тлом не би ли управо на њега пренели сву снагу од 725 коњских снага.
Ово решење се показало толико ефикасно да је било могуће елиминисати и стабилизаторе као и магнетореолошке амортизере. Четири електрична мотора за ослањање се напајају литијумском батеријом који у фазама компресије могу да је допуне, враћајући енергију а контролише их контролна јединица на основу информација са десетак сензора који мере кретање сваког точка као и каросерије.
У кривинама са великом брзином успевају да спусте центар гравитације аутомобила до 20 милиметара зарад што динамичније вожње. Овом последњем доприносе и системи за контролу скретања најновије генерације.
За употребу на земљаним путевима и површинама са слабијим приањањем, са друге стране, развијена је напредна верзија АБС-а која мења своју интервенцију у зависности од положаја пет „ручица“: за снег и лед, за кишу, за удобност, спорт и Esc off – систем који подиже аутомобил три сантиметра до 80 километара на сат.
До сто на сат за 3,3 секунде
Овај „Фераријев“ аутомобил достиже маскималну брзину од 310 км на сат, а до 100 км на сат стиже за 3,3 секунде захваљујући 12- цилиндарском мотору (угао 65 степени), који је смештен испод дуге предње хаубе са 725 коњских снага и 7.750 обртаја. Нови ферари је тежак 2.180 килограма.
Ферари којег је Маранело тек представио италијанским медијима, а који су колекционари овог бренда наручили и пре него што су га видели, обећава не само захваљујући технологији већ и луксузу са модерним и ексклузивним дизајном.
Од сценског отварања врата (попут ормара) до доста ниских седишта за овакву врсту аутомобила што је и била намера дизајнера који нису желели типично спортско теренско возило већ спортски ауто са великим престацијама. Сва седишта су појединачна са електричним подешавањем са функцијом масаже (по жељи).
Могуће је добити и стаклени кров који се може затамнити, а завршне обраде су првокласне са обиљем коже у комбинацији са техничким материјалима попут карбонских влакана.
Ferrari Purosangue не поседује централни монитор сем малог и округлог који је могуће уклонити а који делује као интерфејс за четворозонску климу.
Возач и сувозач опремљени су одвојеним дисплејима од 16 и 10,2 инча, као и мноштво других ексклузивних аксесоара.
Овај ферари, који је могуће користити у свакодневном животу и за сваку прилику, има дугу листу чекања, чак више од годину дана, а цена му је 390.000 евра без додатних опција.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар