четвртак, 16.06.2022, 20:58 -> 20:58
Извор: РТС, CNN
Почиње серијска производња аутомобила са соларним панелима
Холандска компанија „Лајтјир“ („Lightyear“) објавила је да ове јесени почиње серијску производњу аутомобила са соларним панелима – „лајтјир 0“.
Модел аутомобила „лајтјир 0“ ће имати закривљене соларне панеле на свом крову, хауби и пртљажнику који ће да додатно напајају електричну батерију током вожње (или док стоји паркиран), а прве испоруке у Европи најављују се већ за новембар.
У компанији наглашавају да ће њихов модел аутомобила моћи да превали око 625 километара без заустављања да би се пунила батерија, и да ће имати додатни домет до 70 километара дневно захваљујући соларним панелима. Поређења ради, то је нешто више од „Тесле модел 3“ (600 километара) и знатно више од „Кије ниро лонг рејнџ"(460 километара).
Сваки сат на сунцу ће додати до 10 километара напуњености батерије, кажу у „Лајтјиру“. Соларни панели дају додатно напајање за дуга путовања, али такође, значи да ће се мање времена проводити на местима за пуњење – или ће пуњење бити непотребно.
У компанији наглашавају да у земљама као што су Шпанија или Португалија, у којима има доста сунчаних дана, ако се свакодневно прелази мање од 35 километара, батерија неће морати да се пуни скоро седам месеци. У земљама попут Холандије у којима доминира облачно време, аутомобил би требало да се напуни након два месеца.
Мања батерија, лакши ауто
Модел „0“ има доста заједничких карактеристика са прототипом „лајтјир један“ који је представљен пре две године, али постиже више са мањом батеријом, каже извршни директор и суоснивач компаније Лек Хоефслот. „Погонски агрегат је најефикаснији на свету“, тврди он, додајући да аеродинамички облик аутомобила и погон на сва четири точка омогућавају мањој батерији да обезбеди исти домет.
То значи да је „цео ауто лакши“, додаје Хоефслот. „Тако смо успели да дођемо до 1.575 килограма. Ако погледате друге аутомобиле који нуде сличан опсег, сви су за око 40 одсто тежи“.
И друге компаније развијају аутомобиле са соларним панелима, али ниједна још није спремна да започне серијску производњу и изађе на тржиште. Производња модела „Соно Сион“ планирана је за 2023. годину, и обећавају да ће у соларни панели обезбедити у просеку 15 километара соларног домета дневно.
„Аптера невер чарџ“, троточкаш футуристичког изгледа за који у компанији тврде да ће прикупљати 65 километара соларне енергије дневно. У „Аптери" су за Си-Ен-Ен рекли да се надају да ће серијска производња почети 2023. године, као и да већ имају 24.000 резервација.
Али како се цео концепт „лајтјира 0“ заснива на побољшању ефикасности и смањењу времена пуњења, његова максимална брзина ће бити само 160 километара на сат, а време потребно да убрза од 0 до 100 километара је спорих 10 секунди, чега су свесни и у компанији.
Поред тога, ауто ће бити и врло скуп. Коштаће 250.000 евра. У компанији се надају да ће до 2025. године лансирати и „народни модел“, условно назван „лајтјир два“ – који ће коштати око 30.000 евра.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар