петак, 18.03.2022, 21:00 -> 21:01
Извор: РТС
Колико прецизно робот андроид може да диригује оркестром
У Дубаију је недавно, у оквиру светске изложбе Експо, изведена андроидска опера „Огледало". Јапанском композитору и музичару Кеићиру Шибуји на сцени се придружио „Алтер 3", андроид опремљен вештачком интелигенцијом, који је био диригент.
У опери Огледало могле су се чути будистичке црквене мелодије и музика коју изводи Симфонијски оркестар НСО из Уједињених Арапских Емирата. Тај музички комад је представљао сарадњу човеколиког робота, будистичке традиције у Јапану дуге хиљаду и 200 година и симфонијског оркестра.
Савремени јапански композитор Шибуја се тако вратио у Емирате пошто је његова опера Језива лепота изведена пре неколико година у Дубаију.
У центру пажње његове нове опере Огледало је андроид „Алтер 3", опремљен вештачком интелигенцијом, који је осмишљен да може да комуницира са спољним светом.
Развили су га Универзитети у Осаки и Токију и компанија „Микси Инкорпорејтед, уз подршку „Ворнер мјузика" из Јапана, а главни циљ је испитивање могућности комуникације андроида са људима, у овом случају путем музике.
Музички критичари тврде да Шибуја није само композитор већ да има одличне идеје о продукцији, дизајну, кореографији, сценографији, што је, кажу, природно јер јапански уметник осим компоновања контролише и све аспекте музике коју изводи андроид.
У односу на ранија остварења у овој опери композитор је појачао однос између човека и технологије, па сада андроид диригује оркестром, али је и истраживао нове моделе хармоније и сједињавања различитости између људи, технологије, старе будистичке музике, оркестра и електронске музике.
Када је реч о развоју самог робота, он сада може да пева уз помоћ вештачке интелигенције и оставарује добру везу са клавиром и будистичком музиком.
Шибуја је компоновао оперу управо за Дубаи који сматра истински футуристичким градом, где култура отвореног духа постоји заједно са индустријом високе технологије.
У опери Огледало створен је значајни констраст и мешовито осећање разноликости према прошлости и будућности акустике и електронике кроз једну композицију.
Коментари