Како ће изгледати хеликоптер будућности за америчку војску

Компаније "Сикорски" и "Боинг" тестирају СБ-1 "дефајнт" који представља први корак у програму хеликоптера будућности за америчку војску. Летелица има коаксијалне елисе које омогућавају боље перформансе. Објављени су најновији снимци демонстрације маневрисања и брзине на малим висинама.

Сједињене Државе планирају да произведу нову породицу војних хеликоптера у оквиру програма Future Vertical Lift. Тренутно се развија пет летелица различитих величина, али оне имају сличне или исте сензоре, авионику, моторе и осталу опрему. Циљ је да се замене легендарни хеликоптери "блек хок", "апач", "чинук" и "кајова".

Замена летелица које су стекле култни статус и у које припадници америчке војске имају велико поверење представља велики изазов. Због тога нови програм мора да понуди нешто заиста ново, напредно и поуздано.

Укоштац с проблемом ухватиле су се компаније "Сикорски" и "Боинг". Логично је да би управо те две фирме могле да задобију поверење америчких власти и обезбеде финансирање, јер су хеликоптери њихове производње тренутно доминантни у саставу америчке армије.

Уз то, није им страна ни сарадња. Последњи пут "Сикорски" и "Боинг" радили су заједно на стелт хеликоптеру "команч". Програм је угашен 2004. године, иако је до тада потрошено око седам милијарди долара.

Први корак ка хеликоптеру будућности те компаније направиле су са демонстрационом летелицом СБ-1 "дефајнт", чије способности тренутно оцењује америчка војска како би се дефинисао правац даљег развоја.

У првој фази, главну улогу има компанија "Сикорски" (ћерка-фирма "Локид Мартина"), јер је летелица базирана на њиховој експерименталној летелици са коаксијалним елисама Икс-2, која је добила многе награде и признања за дизајн. "Боинг" би требало да предводи другу фазу, у којој би се демонстрирала способност система за спровођење мисија.

Прототип СБ-1 откривен је у децембру 2018. године, а први лет је обављен у марту 2019. године. Током године настављена су тестирања и отклањани проблеми који су се појављивали.

Демонстрациону летелицу покрећу већ доказани мотори Т-55с (коришћени у "чикуку"), али би коначна верзија требало да буде опремљена новим, напреднијим моторима, тако да је о тачним перформансама прерано говорити.

У поређењу са стандардним хеликоптерима, коаксијалне елисе које се ротирају у супротним смеровима нуде већу брзину и боље перформансе. Произвођачи обећавају да ће СБ-1 бити брз и спретан, да ће поседовати импресивна убрзања и успоравања. Најављује се и могућност лебдења са уздигнутим репом и носем усмереним ка земљи.

Објављени су најновији снимци демонстрације маневрисања и брзине СБ-1 на малим висинама. "Сикорски" и "Боинг" истичу да је то од великог значаја за нападачке мисије америчке војске.

Према интервјуима и изјавама пилота који су летели на СБ-1, рекло би се да су веома задовољни. Нарочито им се допао двоструки систем елиса за који кажу да обезбеђује велико поверење, јер може да настави лет и уколико претрпи одређена оштећења.

Неки кажу да ће футуристички хеликоптер, чак и ако у борби остане без репа, и даље летети брже него неоштећени УХ-60 "блек хоук".

Наравно, све то ће морати да се докаже и покаже у различитим фазама тестирања, а "Сикорски" и "Боинг" ће морати да победе и остале ривале на тржишту.

субота, 14. септембар 2024.
11° C

Коментари

Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Sažeto od Amazon produkcije
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Odlicna serija
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи