Спасавање прљавих „дизелаша“ – одлична зарада

У дизел-аутомобиле који емитују превише азотног оксида у атмосферу требало би уградити хардвер који ће да смањи емисију тог гаса. Са уградњом се полако почиње. Произвођачи хардвера очекују рекордан обрт.

На немачким улицама има око пет милиона аутомобила на дизел-гориво која задовољавају  евро 5 норму. Пошто њихова емисија азотног оксида прелази граничне вредности, власницима тих аутомобила у појединим градовима и регијама прети забрана вожње.

Након избијања скандала са „дизелашима“, произвођачи су неодређено говорили о спремности да коригују хардвер на својим аутомобилима. Сада је немачки Савезни завод за моторна возила издао прве дозволе за такве интервенције.

Потражња расте. Само једна од фирми које праве системе за пречишћавање издувних гасова, „Твинтек Баумот“, за само неколико недеља добила је готово 14.000 поруџбина.

Стручњаци фирме „Баумот“ су још пре неколико година на примеру једног Фолксвагеновог „пасата“ доказали да њихов систем Бе-еН-Оикс (BNОx) смањује емисију азотног оксида битно испод границе одређене за „дизелаше“ са нормом евро 5. Те резултате је потврдио и највећи европски аутомобилски клуб, немачки ADAC.

Пошто је „Фолксваген“ од Савезног завода за моторна возила добио дозволу да у своја возила уграђује систем Бе-еН-Оикс, великом аутомобилском концерну су се с одговарајућим захтевом већ јавиле хиљаде власника аутомобила.

Реч је о систему који је већ успешно уграђен у возила посебне намене и аутобусе у разним државама.

„Када смо схватили какав је потенцијал система, усавршили смо га и прилагодили тржишту приватних аутомобила“, каже шеф „Баумот“ групе, Маркус Хаусер.

Трошкови: 3.000 евра

Хаусер процењује да се тај систем може угради у око три милиона возила. Но, он упозорава да систем не би требало свако да уграђује у своје возило. „Полазимо од тога да ће то учинити око 40 одсто возача“, додаје Хаусер.

„Фолксваген“ је изразио спремност да дотира 3.000 евра за уградњу Бе-Ен-Оикса власницима „дизелаша“. То се односи пре свега на оне који живе у великим индустријским областима као што је Рурска област, региони Порајња и Помајња, као и у великим градовима.

Уградња система кошта укупно 3.300 евра, тако да власницима аутомобила стаје да доплате „само“ 300 евра. Маркус Хаусер каже да та инвестиција, међутим, повећава вредност аутомобила.

У фирми „Баумот“ рачунају да ће Савезни завод за моторна возила ускоро да им одобри и уградњу Бе-Ен-Оикса и у „Мерцедесове“ аутомобиле.

„У наредне три године очекујемо обрт од око 170 милиона евра“, надају се у компанији. Већ следеће године тај обрт би могао да износи 30 милиона. Поред „Баумота“, на тржишту постоји још неколико сличних фирми, које су се усмериле на БМВ и „Волво“.

Решење и за занатлије

Произвођач хардвера не врши и уградњу система за пречишћавање - то ће бити препуштено квалификованим радионицама, наглашава Хаусер. „Желимо да квалитет буде загарантован.“ Зато је „Баумот“ већ склопио уговоре с читавим низом овлашћених сервиса за „фолксвагене“, а том колу се стално придружују нове радионице.

Маркус Хаусер каже да не може да се предвиди када би читава акција промене хардвера на возилима могла да се оконча. „То ће зависити од брзине самих радионица - али и од брзине реакције власника возила који треба да се одлуче на интервенцију“, додаје Хаусер.

Постоји довољно нових Бе-Ен-Оикс система и не треба страховати да ће понестати. Реч је о великом послу који је посебно значајан за немачке занатске фирме којима би забрана вожње за „дизелаше“ могла да угрози егзистенцију.

Но, не возе сви инсталатери, кровопокривачи и остали само „Фолксвагенове“ моделе посебне намене. Зато „Баумот“ ради и на решењима која су прилагођена таквим возилима других произвођача.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 17. септембар 2024.
16° C

Коментари

Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Sažeto od Amazon produkcije
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Odlicna serija
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи