„Јагуар“ прелази на електричне моторе

Ауто-компанија „Јагуар-Ланд ровер“ је данас објавила да ће њени нови модели од 2020. године бити са електричним или хибридним погоном, што је пре два месеца најавио и шведски „Волво“.

Генерални директор Ралф Шпет је најавио серију модела с погоном уз коришћење електричне енергије, укључујући и потпуно електрична возила, хибридна, на пуњење и лагана хибридна возила.

Електрични аутомобил имају само једну врсту погонске снаге, електричну, и пуне се на електричној утичници.

Хибридни аутомобил чије се батерије могу пунити, обично имају два типа погона: електрични – пуњив на утичницу и мотор на бензин. Аутомобил се креће помоћу оба та извора.

Аутомобил који користи лагани хибридни систем такође има два погонска система, али за разлику од возила која имају пуњиве батерије, његова електрична батерија се не може пунити док се возило користи – повратком енергије кочења.

„Јагуар-Ланд ровер“ планира да следеће године представи свој први потпуно електрични модел – СУВ „јагуар И-пејс" (Jaguar I-Pace).

Та британска фирма припада индијској групи „Тата моторс“. Током фискалне 1916-17. године продала је 604.000 луксузних, спортских и СУВ возила, што је рекордни број и пораст за 16 одсто годишње.

Поред  „Волвоа“, британски произвођач аутомобила „Астон Мартин“ је крајем августа најавио да од средине 2020-их жели да опреми све своје нове моделе електричним моторима.

Већина произвођача аутомобила се окреће електричним технологијама, док власти од Кине до Европе све више брину за животну средину, а стандарди њене заштите постају све строжи.

Власти у Француској и Великој Британији недавно су објавиле намеру да забране продају дизел или бензинских аутомобила на свом тржишту до 2040. године. Норвешка је чак објавила да жели да до 2025. године заустави продају нових аутомобила опремљених само моторима са унутрашњим сагоревањем. Холандија има сличне амбиције.

Кина је прошле године одлучила да ће до 2020. 12 одсто аутомобила продатих на њеној територији бити са електричним или хибридним погоном.

Међутим, тржиште за „чисте“ аутомобиле (електричне или хибридне) је и даље мало у Западној Европи, где је више од 95 одсто нових возила регистрованих 2016. било са дизел (49,5 одсто) или бензинским моторима (45,8 одсто), по подацима Удружења европских произвођача аутомобила (Ацеа).

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 19. октобар 2024.
13° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи