„Епл“ блокирао апликацију „Њујорк тајмса“ у Кини

Амерички електронски гигант „Епл“ потврдио је данас да је повукао апликацију „Њујорк тајмса“ из кинеске верзије његове онлајн продавнице, док је интернет страница тог листа већ више година блокирана у Кини.

„Епл“ блокирао апликацију „Њујорк тајмса“ у Кини „Епл“ блокирао апликацију „Њујорк тајмса“ у Кини

Портпаролка „Епла“ Каролин Ву рекла је да већина корисника у Кини већ неко време није могла да отвори никакав садржај на „Епловој“ апликацији за Њујорк тајмс, и да је компанија обавештена да та апликација крши локалне кинеске законе.

„Према томе, апликација је морала да буде повучена из кинеског Епстора (Appstore)“, навела је Вуова.

Од сада корисници „Еплових“ производа регистровани у Кини не могу да скину ту апликацију из специјализоване онлајн радње за апликације.

Друге апликације, као што је на пример Фејсбук, могу да буду снимљене, али не могу да се користе – због система цензуре који су успоставиле кинеске власти. Њиме се блокира више друштвених мрежа и платформи, попут Фејсбука, Инстаграма и Јутјуба, и неколико великих међународних медија као што су Блумберг њуз, Ројтерс, Вол Стрит џорнал, Монд.

Портпаролка „Епла“ је рекла да ће компанија поново понудити ту апликацију у Кини, „чим се ситуација промени“.

„Кинеска влада охрабрује и увек подржава развој интернета у Кини, међутим, он треба да се усклади са кинеским прописима. Ради се о принципу“, рекао је данас портпарол кинеског министарства спољних послова Генг Шуанг.

Њујорк тајмс је наишао на незадовољство Пекинга 2012. године, када је објављена анкета којом се богатство породице бившег премијера Вен Џиабаоа процењује на 2,7 милијарди долара, што је табу тема у земљи, наводи агенција Франс прес.

После тога је један новинар Њујорк тајмса морао да напусти Кину, у јануару 2014. године, пошто му власти нису издале визу.

„Епл“ је већ имао перипетије са кинеским системом цензуре, његови сервиси Aјтјунс мувис (iTunes Movies) и Aјбукс (iBooks) престали су да буду доступни у Кини у априлу прошле године, мање од седам месеци после пуштања у промет.

Кина је и даље кључно, али тешко тржиште за ову калифорнијску групу. „Еплова“ продаја у Кини је пала 30 одсто на годишњем нивоу у четвртом тромесечју 2016. године, док је његов удео у тржишту пао на око 10 одсто. Тржиште су заузели локални конкуренти, као што је „Хуавеј“, или нове фирме непознате ван Кине „Виво“ и „Опо“.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 27. септембар 2024.
20° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи