среда, 25.05.2016, 17:09 -> 12:49
Извор: RTS, Mirror
Трамвај будућности – идеално решење за гужве у саобраћају!
Сваке године улице у Кини постану богатије за око 20 милиона нових возача – што ствара неподношљиве гужве и велико загађење ваздуха. Најновији концепт трамваја који се креће изнад осталих учесника саобраћаја могао би бити кључно решење за градске гужве.
Учесници 19. Међународног сајма високе технологије у Пекингу могли су се уверити у начин на који функционише модел футуристичког трамваја.
Шинско возило будућности, заправо, ради на принципу „опкорачавања“ саобраћајних трака, тако да не зависи ни од каквих гужви. Као и авиони, има излаз за случај опасности.
Са дужином већом од 60 метара, трамвај може да прими чак 1.400 путника и превезе с једног места на друго без икаквог заузимања простора на путевима. Осим тога, ради на струју, што би значило смањење емисије штетних гасова у Кини.
„Моћи ћемо да превеземо велики број путника да не копамо испод земље и правимо нове станице метроа, ово много мање кошта, али је применљиво само у саобраћајницима које су комфорне", објаснио је главни инжењер пројекта Сон Југонзу.
Ово решење је неколико кинеских градова већ узело у разматрање, а пекиншка компанија "Transit Explore Bus" гради модел у природној величини у Чангџоу и планира да га тестира већ у јулу или августу ове године.
Нови кинески трамвај, који из милоште зову гутач аутомобила, неће остати само још једна футуристичка макета.
Можда би био добро решење за Европу, али само за оне градове који имају велике саобраћајнице. Потребне су најмање три коловозне траке да би се превоз исплатио, али инфраструктура која их прати може бити веома рационалана.
Постоје верзије које уместо шина користе асфалт и иду као класични тролејбуси,што јос висе због троскова овај пројекат приблизава старом континенту.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 9
Пошаљи коментарBliska budućnost
2050 je za čovečanstvo svakako bliska budućnost a tvoj ćilim će biti retromobil.
@U bliskoj budućnosti neće postojati drumski saobraćaj
Samo je pitanje koliko je ta budućnost bliska? Da li se meri decenijama, ili vekovima? A šta bi na sve to rekli oni koji budućnost ne gledaju tako optimistički, već totalno apokalipstično? Da li je "leteći ćilim" bolje, izvesnije, jeftinije i praktičnije rešenje?
Viseći voz...
....je bolje rešenje, saobraćaju uopšte ne smeta, sneg neće predstavljati problem kao ni radovi na putu;
Prekasno
U bliskoj budućnosti neće postojati drumski saobraćaj. Tako dok se razradi ovaj projekat već je demode.
Preglednost u saobraćaju je veoma bitna
Dobra ideja, međutim, nema potrebe da bočna strana voza sa nosećom konstrukcijom bude potpuno zatvorena i da izgleda kao tunel nego može imati noseće stubove iznad točkova tako da mu bočne strane budu pretežno otvorene pa da izgleda kao most jer takvi stubovi bi omogućili ostalim vozilima bolju preglednost u saobraćaju, pogotovo na raskrsincama, a i da takav autobus bi na raskrsnicama lakše skretao !
laki metro
Nemoguce je ovo izvesti. Potpuno beskorisno.
Realno
Mislim da su male sanse za ovaj projekat,jer ce se suociti sa mnogim problemima. Radovi na putu,opstrukcija vidljivosti za vozace u putnickim automobiima,potreba da se promjeni signalizacija na putevima,prolasci kroz raskrsnice...itd. previse komplikovano da bi bilo ostvarivo u skorije vrjeme.
JAPANCI
Ovako mogu samo Japanci,oni su broj 1.
Novi Autobus...
A kako ce da opkoraci neki visoki kamion ili gabarit koji je iznad 2.5 metara. Opet mora da ceka iza njega..Lepa zamisao, samo ako se kljucno saobraca na linijama gde samo putnicka vozila prolaze..