четвртак, 21.04.2016, 12:02 -> 15:19
Извор: РТС
Чудовишни млазни мотор ускоро на „боинзима 777“
Цивилна авијација укључује се у еколошке токове тако што прави штедљиве моторе који два до три пута мање загађују ваздух. Ових дана тестиран је и највећи произведени млазни мотор који троши два пута мање горива од садашње конкуренције, а има три пута већи потисак. Већ је наручено 700 примерака, а биће уграђивани у најновији „боинг 777“.
Стручњаци и економисти предвиђају праву експанзију авио-саобраћаја до 2025. године. Наруџбине авиона упркос многим проблемима, укључујући и тероризма су утростручене.
Само Кина годишње купује од 600 до 1.000 авиона, а модерни авиони за дуже релацијама имаће капацитете од 400 до 800 путника, па је потребно направити и моторе са таквим перформансама да поред велике снаге имају и еколошке карактеристике. Један такав тестиран је ових дана, производи га „Џенерал електрик“ за „Боинг“.
„Импозантне су димензије нашег мотора. То је највећа турбина до сада уграђена у неки авион. Унутрашњи пречник је три и по метра, док је дубина пет и по метара, а ширина 3,7 метара. Троши два пута мање горива и три пута мање загађује околину“, објашњава Дејвид Џоунс из „Џенерал електрик авијације“.
Мотор је прототип који је конструисан да би био у стању да покрене чудо од авиона, „боинг 777 икс“, и управо се тестира близу места Пиблс у америчкој држави Охајо.
„'Боинг 777 икс' би требало да буде пуштен у промет до 2020. године и могао би да превезе 406 путника због чега је добио надимак 'мини џамбо'. Од када се појавио прототип овог мотора добили смо 700 наруџбина за 350 авиона у укупној вредности од 29 милиона долара“, истиче Бил Милхајм, главни конструктор мотора.
Модел мотора је назван „ГЕ9 икс“ и направљен је од лаких материјала отпорних на високу температуру и до 1.300 степени Целзијуса. То омогућава да температура унутар мотора буде већа, а да се избегне сагоревање веће количине керозина што и јесте до сада највећи проблем загађења од рада авиомотора.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 8
Пошаљи коментар