Камиони без возача за пет година на европским путевима

До сада је било доста речи о аутономној вожњи и аутомобилима без возача, али стручњаци „Дајмлера“ и немачких института тврде да ће већ за пет година у масовну употребу ући системи за вожњу камиона који су потпуно аутоматизовани, тако да ће возач бити само програмер операција.

Да би стручњаци то демострирали, новинари из читавог света позвани су у Диселдорф и у реалним условима, на ауто-путу који има мањи дневни саобраћај, показали како ће, већ од следеће године, камиони моћи да се умреже, иду у конвоју, један иза другог, без возача на раздаљини од 15 метара.

Експерименти овог типа да камиони учествују у саобраћају без утицаја возача, били су доскора забрањени у Европи, јер је по садашњој Бечкој конвенцији, власник возила и онај ко управља, одговоран у саобраћају.

Зато је систем за вожњу камиона путем камера и сателита развијан у Америци, а први пут примењен пре неколико недеља у Европи, у реалним условима саобраћаја, чему је присуствовала и екипа РТС-а.

За сада, овај систем обухвата стварање конвоја камиона на ауто-путу који међусобно комуницирају, возе на раздаљини од само 15 метара, штеде гориво и до 15 одсто, а потпуно су безбедни у свим условима вожње.

„Ускоро нас очекује револуција у транспорту. Камиони ће бити платформе комбинованог превоза, а возачи програмери попут садашњих пилота авиона. Оно што радује, то је да можете увек преузети контролу над возилом, а не радује то што су наши закони у Европи конзервативни и веома строги и не прате време“, објашњава Дитер Зеце из „Мерцедеса“.

Новим системом вођења камиона у колони на ауто-путу смањује се могућност удеса за 90 одсто. Уколико из било ког разлога неки учесник у саобраћају мора да се склони између камиона који возе на раздаљини од 15 метара, радар систем одмах реагује и на безбедну дистанцу доводи возила у колони тако да се аутомобилиста који је ушао у колону може безбедно укључити у друге траке ауто-пута.

„Ако конвој камиона који вози ауто-путем наиђе на препреку, он сам кочи, или, уколико може, безбедно заобилази постављену препреку на ауто-путу без управљања возача. Као што видите, ризичне ситуације у вожњи у потпуности су елиминисане. Неће више бити тешких удеса у којима ће учествовати камиони. Они ће моћи међусобно да комуницирају и да тим путем доносе најбоље и најсигурније одлуке“, каже доктор Волфганг Бернхард из немачке Контроле саобраћаја.

Овакви системи од 2025. године биће обавезни у свим камионима који ће возити на дужим рутама америчким ауто-путевима, а слично се предвиђа и у чланицима ЕУ.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 17. август 2024.
30° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару