Кинези хрле у школе за управљање дроновима

Кини, највећем произвођачу дронова у свету, потребни су квалификовани пилоти који ће управљати беспилотним летелицама, па се у тој земљи отвара све већи број школа у којима се ученици за посао будућности обучавају на џојстицима и виртуелним хеликоптерима.

Млади ученици, већином дечаци, хрле у школе за пилоте дронова као што је „ТТ Авиејшен технолоџи“, једна од најмање 40 таквих колико их има у Кини, у нади да ће доћи до потенцијално исплативог посла на узбудљивом новом пољу, преноси АП.

„ТТ Авиејшен“ нуди интензиван двонедељни курс по цени од 8.000 јуана, што је око 1.200 долара, на којима полазници уче како да управљају летелицама, а вежбају на симулаторима и правим дроновима.

По завршетку курса могу да покушају да добију лиценцу коју захтева кинеска Управа цивилног ваздухопловства за управљање дроновима тежим од седам килограма који могу да лете изнад 120 метара.

Полазник Сју Хонганг (24) уверен је да ће му лиценца донети посао пилота са зарадом од најмање 5.000 јуана месечно, односно око 780 долара, што је више од просечене плате у Кини.

Како каже, неки искусни пилоти зараде чак и двоструко више.

Могућности се чине обећавајућим, с обзиром на то да је више од 10.000 нових пилота потребно ове године у Кини у разним индустријама, али само 1.000 пилота тренутно има лиценцу, каже Јанг Ји, директорка компаније „ТТ Авиејшен“, која такође производи и продаје дронове приватним и купцима из јавног сектора.

Дронови имају важну улогу у низу индустрија као што су пољопривреда, логистика, филмска продукција и очување реда и мира.

Сектор производње дронова ужива подршку централне владе, која жели да унапреди роботику и аутоматизацију како би подстакла привредни раст у тренутку када расту трошкови радне снаге.

За сада се више од половине производа компаније „ТТ Авиејшен“ користи у пољопривреди, пошто Кина има огромне површине пољопривредног земљишта те постоји и велика потражња за дроновима који се користе за прскање пестицида јер се употреба радне снаге смањује због трошкова, објашњава Јанг.

Како је додала, полиција дронове користи за патроле, а компаније их употребљавају за одржавање електричне инфрастуктуре или израду мапа гасовода и нафтовода.

Неке компаније користе дронове и за фотографисање ради израде базе података о градовима или тродимензионалних снимака.

Власти у Кини почињу да постављају правила о томе куда дронови могу да лете и инсистирају да пилоти имају лиценцу како би се осигурала безбедност.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 12. октобар 2024.
13° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи