Читај ми!

Ауто будућности радиће скоро све сам

На салону аутомобила у Женеви, осим o новим дизајнерским компанијама, супераутомобилима, највише речи било је о комуникацијма у возилу. Све је већи број компјутера уграђених у возила средње класе. Многи од њих ће моћи да уместо возача воде кореспонденцију, да заказују и отказују састанке, резервишу карте...

Будућност је већ почела. Окружени смо информацијама, желимо да свој мобилни телефон или таблет повежемо са интернетом, проводимо доста времена у возилу. Више нас заједно жели да истовремено будемо у контакту. Све је то могуће већ сада и то у аутомобилима ниже класе.

Према речима Жан-Филипа Кемпа из „Опела“, у тој компанији не деле аутомобиле на велике и на мале, већ на оне који комуницирају и оне који то не могу.

„Већ сада имамо уневерзални сервис којим можете добити и гласовне одговоре. Довољно је позвати оператера, поставити питање и дати му налог да нешто у ваше име заврши, на пример, да плати рачун, израчуна руту путовања. Без угрожавања безбедности и гледања у дипслеј операција ће бити извршена изузетно дискретно у 'Опеловој' мрежи“, објаснио је Кемп.

Осим тога што возило комуницира са вама, оно комуницира и са подлогом којом вози, затим прилагођава стил вожње и очитава препреке на путу. Аутомобили као што је „форд“ сами почињу и завршавају кочење уколико возач из било ког разлога не реагује на време.

„Радимо на томе да се аутомобили препознају, тачније да предупредимо њихов судар. То ће ићи много лакше када сви аутомобили буду имали компјутере и џи-пи-ес системе јер ће тада у комнуникацији бити двоје. Сада је то отежано због великог броја старих возила“, истакао је Предраг Зезељ из „Форда“.

Данашњи аутомобили личе једни на друге, кажу аналитичари и додају да ће се по комуникацијама у возилу делити и њихови власници. Већ сада можете имати на задњем седишту удобно радно место са телевизијом, интренетом, па чак и са сателитским линком.

„На пример, не морате да излазите из возила због конференције, у нашем 'мајбаху' је све као у вашој канцаларији. До посла можете да завршите већи део комнуникација, а све извештаје добићете на време“, објаснио је Ролф-Јуерген Сеyерле из компаније „Мерцедес Србија“.

Очекује се да аутомобили који иду без возача 2020. године постану серијски. Највећа опасност лежи у чињеници да ће у то време бити и аутомобила који немају свој џи-пи-ес нити икакав сигнал да су на путу и којом се брзином крећу.

Такве аутомобиле је веома тешко контолисати, па ће многи произвођачи давати погодности да се такви аутомобили ставе ван упоребе. Све ће више личити на систем садашњих компјутера где је највећа брига рециклажа старих уређаја.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 18. јул 2024.
32° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару