Читај ми!

Револуционарни „Фордов“ појас!

„Форд“ је представио свој револуционаран патент – сигурносни појас који се у случају судара надувава! Иако неће моћи да буде уграђен у већ постојећа возила, очекује се да ће спасити и више од 30 одсто жртава саобраћајних несрећа.

Неколико десетина новинара из читавог света позвано је ових дана у Шпанију, где им је приказана најновија генерација безбедносних система за аутомобиле. Приказан је први сигурносни појас за путнике који се у случају судара, уместо стезања, надувава.

Идеја о ер-беговима у појасевима стара је неколико година, а плод је истраживања и реконструкције око 40.000 саобраћајних удеса у којима је било смртно страдалих. Та истраживања су померила и наша сазнања о ефикасности појаса у аутомобилу.

Пуцањ који у милисекунадама отвара целокупну површину појаса који належе на тело, моћи ће, кажу стручњаци, да спаси више од 30 одсто жртава у саобраћајним несрећама.

Наиме, при јачим ударцима појас може и да повреди возача, да му поломи ребра или кључну кост. Такође, глава неконтролисано иде напред и то је узрок што често пуца врат и долази до смртног исхода приликом судара.

Ханс Јурген из компаније „Форд“, сигуран је у успех новог појаса: „Ако се узме у обзир број несрећа и број повреда које се могу јавити у делу грудног коша приликом судара, наш патент ће бити револуционаран. Дуго смо експериментисали са овим појасом. Највећи проблем је да он буде савитљив и довољно лаган, иако у себи има цев која се пуни гасом. Све је потпуно сигурно и проверено, добили смо највише сертификате Европске уније“, каже Јурген.

Овај појас има посебну употребну вредност при бочним сударима. Кретање главе је ограничено, а јастук, уместо да се усеца у тело приликом судара, належе већом површином и самим тим је мања могућност повређивања.

„Ови појасеви не могу се уградити у већ постојећа возила јер су део електронике и сензори су другачији него на садашњим возилима. Израчунали смо да је јефтиније уграђивати ове појасеве у нове моделе него мењати до сада постављен систем у старим. Не знам да ли ће и остали произвођачи кренути нашим путем“, изјавио је Јон Ган Смит, производни менаџер у „Форду“.

Новинарима је приказан и нови систем детекције препрека на путу. Он је сада још више усавршен да до брзине од 50 километара на час, аутомобил без воље возача може да почне раније да кочи уколико нема довољно времена да се до препреке безбедно заустави.

Сви ови делови безбедносне опреме аутомобила до 2020. године постаће опрема коју мора да поседује свако возило, а сада се доплаћују. Нови појасеви се неће доплаћивати, и то је део безбедносне политике не само „Форда“ већ и осталих произвођача.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 17. јул 2024.
36° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару