Читај ми!

Нови „тесла“ са два мотора!

Директор „Тесла моторса“ Илон Маск представио је синоћ нови „модел Д“, а ознака „д“ важи за „дуални“, односно да има два мотора - један у предњем и један у задњем делу аутомобила. Домет са једним „резервоаром“ му је око 420 километара, а од нула до сто километара на сат стиже за 3,2 секунде!

„Модел Д“ је у ствари већ постојећи „модел С“ са два мотора. Осим што оба мотора дају погон на све четири точка, занимљиво је да возач може током вожње да мења и прилагођава погон.

Зависно од начина на који жели да вози, може да мења између предњег, задњег и погона на сва четири точка.

Такође, возач у сарадњи са компанијом „Тесла“ да испрограмира да један мотор за градску вожњу, а други за вожњу на отвореном путу.

Управо кроз софтвер и фино прилагођавање, „модел Д“ извлачи већи домет од свог претходника, упркос додатној тежини због другог мотора.

Други мотор, који је смештен у задњем делу, такође је направио бољи распоред масе, па су тако и задња и предња осовина подједнако оптерећене, што доприноси бољем пријањању за подлогу.

Мотори „модела П85Д“ (најјаче верзије) заједно „извлаче“ 691 коњску снагу, односно 470 (предњи) и 221 коњску снагу (задњи). Са друге стране, верзије „60Д“ и „85Д“ опремљене су са два мотора подједнаке снаге од 188 коња. 

Осим што је са новим дуалним системом постигнут већи домет, добијено је и више снаге, додатно убрзање и већа максимална брзина.

Максимална брзина „П85Д“ је 250 километара на сат насупрот садашњем „моделу С“ са 210 километара на сат.

Од нула до сто километара убрзава за импресивне 3,2 секунде, а са једним пуњењем батерије може да пређе око 450 километара.

„Овај аутомобил није нормалан. Потпуно другачије искуство од свега што сте возили“, рекао је Маск на представљању.

Као да карактеристике мотора нису биле довољно одушевљење, „Тесла моторс“ је смислио још пар стварчица.

На „моделу С“ је већ био убачен систем аутопилота, а сада је додат, ни мање ни више, него радар који опажа и избегава објекте.

„Можете да изађете из аутомобила и оставите га да се сам упаркира у гаражу. Касније ћете моћи и да га позовете“, истакао је Маск, додајући да „Теслини“ инжењери раде и на систему аутоматског пуњења, односно да ће аутомобил моћи да региструје да је станица за пуњење у близини и да сам стане на њу.

Радар региструје објекте кроз маглу, снег и песак, а функционише на брзини до 240 километара на сат.

Једини проблем је и даље цена. Три варијанте „60Д“, „85Д“ и „П85Д“ коштаће 89.570, 97.570 и 120.170 долара.

Следећи модел из „Тесла моторса“ биће теренац „модел икс“, који ће бити представљен почетком следеће године.

„Модел Е“, који ће бити средња класа и ценовно пријемчивији (35.000 долара) већем броју људи, треба очекивати тек за неколико година.

Број коментара 10

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 18. јул 2024.
31° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару