Откривена најстарија црна рупа, има више од 13 милијарди година

Помоћу свемирског телескопа „Џејмс Веб'', астрономи су открили најстарију црну рупу, насталу пре више од 13 милијарди година, тек 440 милиона година после Великог праска.

Откривена најстарија црна рупа, има више од 13 милијарди година Откривена најстарија црна рупа, има више од 13 милијарди година

Новооткривена црна рупа изненађујуће је велика, и има масу око милион пута већу од Сунчеве. Она би могла да преокрене досадашње теорије о свемиру, према којима су најпре настале галаксије, а потом црне рупе у њима, пише Гардијан.

Иначе, слика црне рупе, која је изненадила стручну јавност због брзине раста још је недоступна, али је она јасно детектована услед ореола гаса и прашине који се брзо ковитлају око ње.

„Изненађујуће је у томе што је тако велика. Нисмо тако нешто очекивали", рекао је професор Роберто Мајолино, астрофизичар са Универзитета у Кембриџу, који је водио посматрања.

Астрономи верују да би сазнања о најстаријој црној рупи могла да помогну и у решавању загонетке о томе како су црне рупе у галаксијама постале толико велике да су и више милијарди пута веће од масе Сунца.

Најновије информације потискују доскорашње теорије о простом укрупњавању црних рупа, где се претпостављало да су оне непрекидно расле спајањем и гутањем звезда и других објеката, током периода од скоро14 милијарди година.

недеља, 30. јун 2024.