Први људи на територији Америке дошли су из Кине, открива нова студија

Нова генетичка студија открива да су неки од првих насељеника америчког континента током последњег леденог доба, и убрзо након тога, у две различите миграције, дошли са подручја данашње Кине.

Први људи на територији Америке дошли су из Кине, открива нова студија Први људи на територији Америке дошли су из Кине, открива нова студија

Међу првим људима који су населили Америку били су и они који су стигли са територије данашње Кине, у две различите миграције током и након последњег леденог доба, открила је нова генетичка студија, преноси Гардијан.

„Наши налази указују на то да је поред претходно наведених извора предака староседелаца Америке из Сибира, северна обална Кине такође служила као генетски резервоар који је допринео овом генетском фонду“, наводи Ју Чун Ли, један од аутора наведеног рада.

Ли додаје и да се током друге миграције иста лоза људи населила у Јапану, што би могло помоћи да се објасне сличности у изгледу праисторијских стрела и копаља пронађених у Америци, Кини и Јапану.

Некад се веровало да су древни становници Сибира, који су прешли преко залеђеног Беринговог мореуза који повезује данашњу Русију и Аљаску, били једини преци староседелаца Америке.

Новија истраживања, од касних двехиљадитих па надаље, указивала су на то да би се много више различитих популација из Азије могло повезати са древном лозом одговорном за порекло популације широм Америке, укључујући Боливију, Бразил, Чиле, Еквадор, Мексико и Калифорнију.

Позната као D4h, ова лоза се налази у митохондријској ДНК, која је наслеђена само од мајки и користи се за праћење порекла мајки.

Тим са Института за зоологију у Кунмингу кренуо је у десетогодишњи лов на D4h, прочешљао 100.000 модерних и 15.000 древних ДНК узорака широм Евроазије. На крају су базу свели на 216 савремених и 39 древних појединаца који потичу из древне лозе.

Анализирајући мутације које су настале током времена, гледајући географске локације узорака и користећи датирање угљеником, могли су да реконструишу порекло и историју ширења D4h.

Резултати су открили два таласа миграције. Први се догодио пре 19.500 до 26.000 година, током последњег глацијалног максимума, када је покривеност леденим покривачем била највећа, а климатски услови у северној Кини вероватно били негостољубиви.

Други се догодио током периода топљења, пре 19.000 до 11.500 година. Увећање популације људи током тог периода могло је да изазове други талас миграције.

Током ове друге миграције научници су открили изненађујућу генетску везу између Индијанаца и Јапанаца, посебно домородачких Аинуа.

У периоду топљења, подгрупа се разгранала од северне приморске Кине до Јапана, доприносећи генетском коду народа Јапана, наводи се у студији, што је налаз који се подудара са археолошким сличностима између древних људи у Америци, Кини и Јапану.

Ли наглашава да је снага ове студије пре свега у броју узорака које су открили, а комплементарни докази из Y хромозомске ДНК који показују да су мушки преци староседелаца Америке живели у северној Кини у исто време када и женски преци, што је истраживаче уверило у тачност њихових открића.

„Међутим, не знамо са ког конкретног места северне обале Кине је дошло до ове експанзије и који су конкретни догађаји подстакли ове миграције“, додаје Ли. „Потребно је више доказа, посебно древних генома, да би се одговорило на ова питања.

субота, 29. јун 2024.