Због чега још увек нису сви дигитализовани и да ли ће компаније које то не ураде пропасти

Готово да нема компаније у свету којој модерно радно окружење, развој технике и технологије није наметнуло размишљање о аутоматизацији, дигитализацији, роботизацији, чак и вештачкој интелигенцији.

Мануелни послови, који су до недавно морали бити такви, полако се унапређују и модернизују.

Вођени су циљевима попут бољег искоришћења расположивих ресурса, лакшег и тачнијег прикупљања података, прецизног праћења и терминирања  производње, одлучивање на бази података и сл. 

Напредне технологије могу прецизније, тачније, брже и боље то урадити од било ког човека. Поставља се питање због чега још увек нису сви дигитализовани и да ли ће компаније које то не ураде пропасти, јер ће их дигитална конкуренција прегазити?

Да објаснимо кроз пример. Развојем сијалице можемо рећи да се изгубила потреба за свећама, бакљама и фењерима. И да ли се процес преласка на сијалицу десио истог тренутка?

Није, било је потребно доста времена да будући корисници сијалица прво стекну поверење, па да се изгради потребна инфрастукура и доведу каблови и инсталације до сваке куће, па је тек онда сијалица засијала у домовима. Слично је и са овом променом.

„Прво ће се у потпуности дигитализовати компаније чији су процеси спремни за овај корак, јер они имају изграђену инфраструктуру.  У овом смислу, то значи да је компанија свесна и да разуме у свом процесу тачно који податак им треба и због чега, шта ће одлучивати на основу њега, како ће га обрађивати и слично“, каже стручњак из Текор консалтинга, Никола Марјановић.

Компаније у Србији су уз помоћ њих успоставиле системе у овом смеру.

Примера ради, уколико комапанија жели да прати ОЕЕ показатељ на одређеној машини у реалном времену, како би на основу њега добијала смернице за даља унапређења процеса, да би дигитализовала тај процес мора тачно да зна тачно који податак жели да прикупи.

Затим да постави одговарајуће сензоре и  камере, како би прикупљене податке рачунар обрадио и дао нам жељене излазе.

Такође, компаније које су свесне важности овог показатеља већ га прикупљају и то вероватно уз помоћ папира и оловке, и обрађују највероватније у Екселу. Оне које су на том нивоу лако прелазе на бољи дигитални систем где прикупљање и обраду ради електроника.

Kомпаније које нису на том нивоу морају да поставе основе и на традиционалан начин почну да прате потребне параметре како би у наредном кораку те процсе дигитализовале.

Прескакање корака мануелног прикупљања и обраде није добра идеја јер ће тешко без грешке поставити систем два корака унапред. Ове грешке могу бити доста скупе, а процес преласка на дигитално пословање доста дугачко.

недеља, 07. јул 2024.
28° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару