уторак, 23.08.2022, 18:43 -> 18:52
Извор: РТС
Дигитална трансформација је неопходна за успостављање ИТ функције унутар компанија
Дигитална трансформација и ХР изазови, нарочито у ИТ-у, су актуелна тема стручних скупова разних струка или пословних састанака. Све више компанија у Србији је постало свесно да им је такав пословни подухват неопходан, али се поставља круцијанлно питање – одакле почети?
Kомпанија Coming послује већ 31 годину и дигиталном трансформацијом се бави од свог настанка. И пре него што је уопште постојао термин „дигитална трансформација“.
Са вишедеценијским искуством, ови ИТ стручњаци тврде да је први корак је одабир ИТ партнера. Не само одабир, већ изградња, унапређење и дефинисање партнерства које ће одговарати новом пословним моделу за успостављање ИТ функције унутар компаније.
Изабрани партнер мора имати капацитет да заједно са корисником уради дубинску анализу пословања, да предложи и имплементира оптимална решења за дигитализацију пословних процеса, и на крају да та решења одржава у складу са највишим стандардима.
Некада се говорило да је будућност у дигиталној трансформацији. Међутим, то више није случај. Дигитална трансформација је садашњост и то је период „корона кризе" прецизно потврдио.
Kомпаније које нису започеле процес дигиталне трансформације, тешко су превазишле овај период. За тако нешто постоји безброј примера и у Србији и у иностранству.
Kомпаније које нису имале неку врсту клауд колаборационих алата или неки Документ менаџмент систем нису могле да организују рад од куће за своје запослене у периоду најстрожијих епидемиолошких мера.
Компаније које нису имале дигиталне канале продаје нису могле да наставе са продајом својих производа и услуга. Достава хране (али и свега осталог) је најбољи пример и доказ - за неколико месеци, ове фирме су доживеле процват и прилично промениле стање на тржишту робе, угоститељства и радне снаге.
Оне су у потпуности дигиталне компаније и за њих је криза била прилика коју су искористиле да наметну свој начин пословања потрошачима.
После ове кризе, како сада изгледа ситуација, сви заједно улазимо у изузетно изазован период пословања у готово свим индустријама. Са ИТ стране примећујемо да компаније врло лако губе ИТ кадар или да имају изазов да адекватно обуче свој ИТ тим за начин пословања који је пред нама.
Потребна је јака интерна ИТ функција и више од тога - потребна је доменска ИТ експертиза која повезује бизнис и ИТ. Из тог разлога се све више користи нови пословни модел који компанија Coming предлаже већ дуго.
Модел који потпуно или делимично ИТ службу измешта из компаније у партнерску ИТ компанију сa довољним капацитетом и ширином у схватању пословних потреба.
Kроз овај програм ставља на располагање едуковане ИТ професионалце сa тимском експертизом, који прате најуспешније светске трендове за потребе одржавања или имплементирања дигиталних пословних решења у компанијама или организацијама.
Од нечега што се у хладном бизнис језику зове ИТааС, направили су пословни модел - ИТ парнер програм који има за циљ да уштеди новац неопходан за ИТ функцију као и да ниво квалитета пословања подигне на један значајно виши ниво. Модел се намеће као једино решење за изазове у ХР-у.
Поред проблема са ИТ кадром, код све већег броја компанија, приметни су и изазови у логистици и набавци ИТ опреме која је неопходна за дигиталну трансформацију предузећа. Нудећи и пружајући клауд сервисе и на овај начин дигитални простор стављајући корисницима на располагање у најкраћем могућем року, проблем се решава.
Kорисници се често питају на који начин се њихове инвестиције у дигитализацију процеса исплаћују. Дигитална трансформација има за циљ да аутоматизује већину или, ако је могуће, све процесе у компанији.
Kада се дође до нивоа високе аутоматизације, обично долази и до повећања обима посла јер се време за одређене процесе значајно скраћује. Поред повећања обима посла корисницима се отвара могућност да своје запослене, чији су пословни процеси аутоматизовани, преоријентишу на неке од позиција које су више окренуте ка профиту.
Циљ аутоматизације није да буде скупа већ да значајно повећа ефикасност предузећа или организације, као и да га редукује ризик од непредвиђених кризних ситуација.
За попис изазова који стоје пред компанијама у нечему што не зовемо више дигитално доба, јер се дигитално подразумева, већ називамо ново доба, требало би нам много више од једног чланка.
Оно што је важно нагласити је да припрема компаније за нове и ефикасније начине пословања почиње одабиром поузданог ИТ партнера са вишегодишњим искуством, који поред тога има и тимско знање и ресурсе за имплементацију и одржавање и најкомплекснијих ИТ система данашњице. Kада се ствари поставе на овакав начин, успех је загарантован.
Коментари