Отров пужа убрзо ће бити лек против болова - и то без ефекта зависности

Кључ за будуће лекове против болова научници су нашли у отрову из морских пужева. Kонусни пужеви производе хемикалије зване конотоксини који блокирају нервни систем њиховог плена, и истраживачи управо ту супстанцу виде као основни састојак лекова нове генерације којима ће се убалажавати различите врсте бола.

Откривање тајни смртоносног отрова који производи отровни морски пуж могло би да буде кључ за развој бољих лекова против болова који ће бити бољи, јер неће изазивати зависност у мери у којој је то данас случај.

Отров конусног пужа садржи хемикалије зване конотоксини, које створење користи да паралише свој плен блокирањем делова њиховог нервног система.

Научници верују да би модификована верзија овог отрова могла да буде основа будућих лекова способних да блокирају рецепторе за бол у људском телу.

Предвођени тимом са Универзитета у Глазгову, научници намеравају да сазнају више о јединственом отрову који производе морска створења.

Ендрју Џејмисон, главни истраживач у пројекту, рекао је да, иако неке врсте морских пужева можда изгледају као мало вероватна перспектива за пробој у откривању лекова, конотоксини које производе „имају много интригантних својстава која су већ доказана у медицини".

Рекао је да ће истраживачи на универзитету, заједно са онима у Лабораторији за науку и технологију, радити на истраживању механизма о томе како су пептиди конотоксина структурирани на молекуларном нивоу.

Нови лекови се очекују када истраживачи потпуно открију тајне молекула у отрову морских животињица.

Др Џејмисон је рекао да је истраживање нових медикамената узбудљив пројекат и да се сво и тиму „радују почетку рада на њиховом развоју".

Иначе, људи ретко бивају озбиљно повређени од стране морских пужева, али је било ретких смртних случајева.

Тренутно нема доступних противотрова, али истраживачи се надају да би њихов пројекат такође могао довести до развоја првог третмана за помоћ код тровања конотоксином.

субота, 26. октобар 2024.

Re: Knjiga