Пронађен можда најстарији прибор за тетовирање

Тешко је пронаћи, па чак и препознати древно оруђе за израду тетоважа. Међутим, нова микроскопска испитивања две ћуреће кости са заоштреним крајевима указују на то да су амерички домороци користили те предмете за израду тетоважа пре око 5520 и 3620 година.

Те кости умрљане пигментом најстарији су познати алат за тетовирање на свету, кажу археолог Арон Дитер Волф и његове колеге са Одељења за археологију Тенесија у Нешвилу. Откриће указује да традиције тетовирања међу Индијанцима источног дела Северне Америке сежу дубље у прошлост – тј. да су бар хиљаду година старије него што се до сада мислило. Оци, Ледени човек, који је живео пре око 5250 година у Европи, познат је, између осталог, и по најстаријим познатим тетоважама, али истраживачи нису пронашли оруђе које се користило приликом њихове израде.

Ископавања 1985. открила су ћуреће кости и други прибор комплета за тетовирање у гробници налазишта Фернвал у Тенесију, известили су истраживачи у једном од археолошких часописа. Оштећења на врховима пронађених ћурећих костију подсећају на хабање које је претходно примећено на експерименталним алатима за тетовирање направљеним од костију јелена, каже археолошки тим Дитера Волфа. У том истраживању, тетовиране линије на свежим комадима свињске коже произведене су серијом убода средствима која су имала врхове обложене мастилом.

Експериментално тетовирање оставило је мастило неколико милиметара од врхова алата, а тај образац такође је присутан у виду црвених и црних остатака пигмената на алаткама у Фернвалу.
Две кости ћурећег крила пронађене такође у гробници у Фернвалу показују микроскопске трагове пигмента који су вероватно настали приликом тетовирања, кажу научници. У гробници су пронађене и морске шкољке умрљане пигментима, па су оне можда представљале посуде у које се умакало оруђе за тетовирање.

недеља, 23. јун 2024.

Браво
Respekt za napisani tekst.Bravo.
koga je stid od lepote