Кости откривене у Израелу припадају нашим рођацима за које нисмо знали

Фосили пронађени у једном израелском каменолому део су еволуционог стабла људи, сугерише нова студија. Стари су између 120.000 и 140.000 година, а припадају групи хоминина, чији су се припадници вероватно укрштали с нашом врстом.

Израелски истраживачи су утврдили да пронађене кости вероватно припадају до сада непознатој групи хоминина, која је у блиској вези са неандерталцима са којима дели бројне карактеристике, попут облика доње вилице. Нова подврста хоминина добила је име Нешер Рамла.

Нешер Рамла је можда живео уз хомо сапијенса више од 100.000 година па се вероватно укрштао с нашом врстом, сматрају научници.

Имали су веома велике зубе и могуће је да су били преци неандерталаца.

Антрополози с Хебрејског универзитета у Јерусалиму и са Универзитета у Тел Авиву, годинама анализирају остатке лобање, кости доње чељусти и зуба, који су откривени 2010. године у Нешер Рамли, југоисточно од Тел Авива.

Упоређивали су их са стотинама остатака који су нађени широм света, и који потичу из различитих раздобља.

Анализа сугерише да постоји довољно сличности, да се група чији су фосили пронађени у Израелу, повеже са осталим популацијама старим и до 400.000 година, а које су ископане у пећинама у Израелу.

Израелски антрополози верују да је врста Нешер Рамла била изворна популација из које се развила већина људи средњег плеистоцена, и да су се њени припадници укрштали са хомо сапијенсом који је на то подручје стигао пре око 200.000 година.

„Та група је вероватно насељавала ову регију у периоду од пре 400.000 до пре 100.000 година, изјавио је антрополог Израел Хершковиц са Универзитета Тел Авив, коаутор студије.

Ово ново истраживање подупире раније налазе научника, који указују на то да су се хомо сапијенс и групе сличне неандерталцима „преклапали" на подручју Блиског истока током дугог и значајног временског раздобља у трајању од вероватно неколико десетина хиљада година.

Нова студија је објављена у часопису Сајенс.

субота, 22. јун 2024.

Izbor
А фудбал?
Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?