Зашто је важна медијска писменост

У преношењу знања увелико посредују медији, традиционална парадигма стицања знања није више довољна. Постмодерна педагогија сматра да би образовање требало да помогне ученику да конструише разноврсне и лично корисне вредности у сложеном културном контексту. На том путу медији играју велику улогу, и незаобилазни су чиниоци у процесу стицања знања. Да би знање стечено помоћу медија (и уз медије) било правилно усвојено, потребна је адекватна информацијска (и информатичка) писменост.

Конференција „Национално саветовање о медијској и информацијској писмености у Србији" одржана је 9. марта 2017. године у београдском хотелу „Метропол". Манифестација је организована у сарадњи Министарства културе и информисања, Министарства за омладину и спорт, Министарства просвете, науке и технолошког развоја и невладиних организација, уз подршку Министарства трговине, туризма и телекомуникација и Националне комисије за сарадњу са Унеском. Тим поводом, у емисији „Све боје живота" говорили су Снежана Клашња, помоћник министра за омладину и спорт, проф. др Ирини Рељин, помоћник министра трговине, туризма и телекомуникација и Нино Брајовић, државни секретар у Министарству за културу и информисање Републике Србије. Конференција је имала задатак да подстакне развој медијске и информацијске писмености у Србији и сугерише прописе и начине којима би се они додатно унапредили.

Говорећи о главним усмерењима Министарства трговине, туризма и телекомуникација при унапређивању информатичке писмености, професорка Ирини Рељин је објаснила да би поред основне информатичке писмености требало код деце развијати и алгоритамски начин размишљања. Информатика треба да се изучава од основне школе, садржаји треба да буду различити у односу на узраст, а основна информатичка писменост (рад у текст-процесорима wоrd, excel) не би требало да буде предмет дискусије јер се од сваког човека данас очекује да има те вештине. Развијање алгоритамског начина размишљања подразумева да деца „науче како машине раде јер се убрзано крећемо у оквиру нечега што се зове унутрашње европско дигитално тржиште, где ће свака ствар, сваки објекат имати интернет адресу и мораћемо да управљамо не само својим животима него и стварима", додала је проф. Рељин.
Снежана Клашња је истакла да млади развијају информациону писменост, али да је при томе важно да могу да разумеју информације које виде на интернету, у штампи, а посебно - да умеју и да их анализирају, да аналитички промишљају, да знају шта да ураде са том информацијом, како да је поделе и искористе у свом животу, личном и професионалном. „На конференцији је истакнуто да је важно развијати један вредносни систем, односно однос према информацијама - са једне стране, способност да нешто разумем и да применим у животу, а са друге стране, како ту информацију као особа делим са другима и како утичем на вредносни систем", објаснила је С. Клашња.
Медијски простор у Србији је разуђен, и чини се да је за све генерације постао компликован. Садржаја има много, разног, а по правилу - што је лошији, то је агресивнији. Говорећи о том проблему и ставу Министарства за културу и информисање, Нино Брајовић је предочио да живимо у времену када говоримо и о информатичкој и информационој револуцији и да Министарство разуме да грађани треба све више да буду укључени у критичко и аналитичко преузимање медијског садржаја. Медијски садржај више не нуде само класични, професионални медији, већ данас свако може да буде медијски извор захваљујући информатичким технологијама, поготово интернету као најширој могућој медијског платформи. „Ми треба да образујемо људе у правцу критичког и аналитичког преузимања онога што нама медији посредују, јер много тога често није тачно или није прихватљиво за одређене узрасте. Са тим у вези, на конференцији смо дошли до закључка да би информатика у школама морала да има и сегмент медијске писмености" - закључио је Брајовић.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 27. септембар 2024.
30° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи