Кад родитељи уче од деце

Научници су открили да 40 посто родитеља учи да употребљава нове технологије уз помоћ своје деце. Показало се да у поређењу са родитељима деца боље познају технолошка достигнућа и да родитељи нису увек свесни колико деца утичу на њих у тој области.

Како одрасли уче да користе нове технологије? Ако имају децу, велике су шансе да уче од њих. Рад објављен у часопису Џернел ов комјуникејшн (Journal of Communication) износи да је између 30 и 40 процената родитеља учило да користи рачунар и интернет уз помоћ своје деце.

Тереса Кореа, са Универзитета Дијего Порталес у Чилеу, посматрала је 242 пара а спровела детаљне интервјуе са 14 парова родитеља и деце. Открила је да 40 посто родитеља учи да употребљава нове технологије уз помоћ своје деце. Показало се да у поређењу са родитељима деца боље познају технолошка достигнућа (што укључује рад на рачунару, мобилни интернет и друштвене мреже) и да родитељи нису увек свесни колико деца утичу на њих у тој сфери.

Дигитални медији ‒ нова средина

Тај вид утицаја млађих на старије више се очекује код мајки и у породицама са нижим социјално-економским статусом. Слично се дешава у имигрантским породицама са ниским примањима, где деца представљају језичку и културолошку везу између породице и нове средине. За породице са нижим социјално-економским положајем дигитални медији представљају нову средину, и већа је вероватноћа да ће се деца из тих породица обавестити о технологијама у школи и од пријатеља ‒ а затим подучити своје родитеље.

У претходним студијама утицај млађих на старије чланове породице доводи се у везу са употребом компјутера и интернета. Те студије користиле су квалитативне методе и нису истражиле опсег овог процеса и факторе који у њему учествују, као у Кореиној студији.

„Чињеница да се преношење знања о технологијама (са млађих на старије) углавном уочава код жена и у породицама са нижим социјално-економским статусом има важне импликације", рекла је Кореа. Такође је напоменула да жене и сиромашни људи обично заостају у усвајању и коришћењу технологија и да „често немају средства да купе нове технологије, али што је важније ‒ мања је вероватноћа да поседују знање, вештине, моћ перципирања и позитиван став о дигиталним медијима.'' 

Резултати истраживања чилеанских научника указују на то да би програми који промовишу употребу дигиталних медија нарочито били корисни школама у сиромашнијим подручјима.

 Приредила: Тамара Вешковић 

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 20. октобар 2024.
11° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи