Читај ми!

Евровизијски промо дискови Србије први пут представљени у ПГП продавници РТС Клуба

У ПГП продавници РТС Клуба у Хиландарској улици, први пут су представљени сви промотивни компакт дискови са песмама Србије на такмичењу за Песму Евровизије, од када смо први пут учествовали као самостална држава (2007. Хелсинки) и победили, па до ове 2021. године, када се надамо што бољем пласману наших Ураганки у финалу 65. Евросонга.

Изложени дискови евровизијских представника Србије су права ексклузива за домаћу публику.

ПГП РТС их сада први пут показује јавности јер ове музичке материјале и дискографска издања најстарија дискографска кућа на Балкану и РТС не производе за продају, већ искључиво за дељење медијима Европе - ТВ и радио-станицама, као део промотивног евровизијског материјала Србије на Евросонгу.

 

Србија је до сада учествовала као самостална држава 13 пута на такмичењу за Песму Евровизије.

Једном смо победили (2007. "Молитва" Марија Шерифовић) , једном били трећи (Жељко Јоксимовић, Баку 2012. "Није Љубав ствар"), једном били шести ("Оро" Јелена Томашевић, 2008. Београд).

Три пута у ових тринаест такмичења, песма Србије није прошла у финале (Марко Кон, „Моје 3“, Тијана Богићевић) а 2014. на Евросонгу нисмо учествовали. Године 2017, је у промотивне сврхе реализована УСБ датотека са песмом Србије за Евросонг ("Ин ту дип" Тијана Богићевић), уместо ЦД-а, који је накнадно објављен.

Сваке године, евровизијски тим Србије и РТС се труде да и промо-материјал допринесе афирмацији наших представника на Евросонгу - и изгледом и садржајем.Традиција је да се уради неколико верзија песме којом се земља такмичи на Песми Евровизије.

Тако су, осим на матерњем - на евровизијским промо-дисковима редовне верзије евровизијске такмичарске нумере на енглеском и често на језику земље у којој се одржава Песма Евровизије, а инструментална и караоке верзија су редовне такође.

Дванаест верзија Ципеле 

Српски представник који је на овим промо дисковима до сада имао највише верзија своје песме је Марко Кон, са чак 12 верзија песме "Ципела" (верзија и на хебрејском језику).

Намењени за промоцију песме и земље на Евросонгу, ови ЦД-ови су зато не ретко и изгледом/дизајном врло атрактивни, осим што садрже носаче звука. Као и за композиције којима се Србија такмичи на Евросонгу - и ова промотивна дискографска издања потписују реномирани и доказани креативци - графички дизајнери, фотографи и креативни студији/продукције.

Атрактиван евровизијски промо-материјал представнице Србије на Евросонгу 2007. године (у белој боји, тврдо коричен, као књижица, са 2 ЦД-а), са победничком песмом "Молитва" Марије Шерифовић - је изузетно тражен међу колекционарима и фановима Евровизије у Европи и целом свету, свих ових година....

Одмах за њим по "потражњи" је и ЦД из године у којој су Србија и Београд били домаћини Песме Евровизије, 2008. Очаравајуће дизајниран буклет плаве боје, чију сваку страницу красе нежна графичка орнаментика, испис "Оро" и лик Јелене Томашевић је право мало уметничко дело - урађен као књижица са 48 страница, уз ЦД.

Колекционари високо котирају и евровизијски промо диск Жељка Јоксимовића из 2012. године, који садржи чак седам верзија песме "Није љубав ствар" (а он је урадио и осму верзију- видео спот уз интерпретацију ове песме на знаковном језику).

Визуелно, за лаике најатрактивнија/ најприметнија су креативна идејна решења у ведрим, јарким бојама евровизијских промо дискова наше представнице из 2011. Данице Радијичић Нине (омот дизајниран у јарким бојама а диск изгледа као грамофонска плоча) и промо диск девојака које су 2013. браниле боје Србије у Малмеу - "Моје 3". Када отворите шарени, пастелно жуто-ружичасти омот диска, "искаче" вам срце, на ком су њихова три лика а унутра су ЦД и књижица, уз још много срца...

Стилски најсведеније и врло елегантно а ефектно је решење евровизијског промо диска за песму "Круна", са којом се за Србију 2019. године такмичила Невена Божовић.

Једини до сада у сребрнастој лименој кутији "отишао" је на Евросонг у Осло (2010) промо ЦД Милана Станковића, који је Србију представљао композицијом Горана Бреговића "Ово је Балкан". 

Идејно решење промо ЦД- а за наше Ураганке (Hurricane), прати естетику која је пласирана приликом представљања одевне стилизације Сање, Ксеније и Иване, на фотографијама Дејана Милићевића. Тај "диско/ глем лук" пренет и на евровизијски промотивни ЦД наших овогодишњих представница на Песми Евровизије у Ротердаму.

У суботу, 22. маја (РТС1, РТС Свет и отт платформа РТС Планета у 21.00) у финалу 65. Песме Евровизије, наше представнице - група "Hurricane" са песмом "Локо, локо" наступају осме по реду...

Сви евровизијски промотивни ЦД-ови Србије за Песму Евровизије, могу се погледати ових дана у ПГП продавници РТС Клуба у Хиландарској 2, уз поштовање свих прописаних здравствених мера превенције и заштите.

недеља, 28. јул 2024.
23° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару