субота, 28.12.2019, 12:49 -> 13:59
Извор: Радио Београд/ Весна Перић
Најбоља филмска остварења у 2019. години
Година за нама била је богата филмским премијерама, за нека филмска остварења тражила се и карта више. Неки филмови су оборили планиране рекорде гледаности, а публика је уживала у сјајном причама пратећи одабрани филм.
Весна Перић, филмска критичарка Другог програма Радио Београда и уредница редакције Драмског програма, направила је листу филмова који су обележили 2019. годину.
1. Домаћи играни филмови
Ајвар – дебитантско остварење редитељке Ане Марије Роси; што је старији (што више времена одстоји у гледалачком сећању) овај филм има све нијансираније, продубљеније ноте - чиста, једноставна мелодрама о распаду брака двоје интелектуалаца (Наташа Нинковић и Сергеј Трифуновић) рефлектује све ране болне нам транзиције.
Филм Мој јутарњи смех - такође дебитантски филм редитеља Марка Ђорђевића, храбро и огољено говори о крхкости маскулинитета (готово непостојећа тема у српском филму!) уз неусиљени хумор и непретенциозност.
2. Играни филм региона
У категорији играних филмова региона представњен је филм Бог постоји и име му је Петрунија - филм македонске редитељке Теоне Стругар Митевске представља најхрабрије суочавање са крхким националним и верским идентитетом у постјугословенском филму уопште - дотиче табу теме које се тичу и религије и правног система државе и новокомпонованог националног идентитета, патријархалних предрасуда, сексизма, самопрезира. Све то хероину Петрунију (Зорица Нушева) чини најкомплекснијом протагонисткињом савремене европске кинематографије.
3. Страни Арт играни филм
У категорији страног арт играног филма је филм Притка - првенац руског enfant terriblea Kaнтемира Балагова у причи из времена након Другог светског рата, показује да је заиста реткост да жене као протагонисти сведоче о посттрауматском ратном синдрому - редитељ суптилно исписује унутарњи свет главне јунакиње Ије (са надимком Притка), високе, етеричне, неприсутне а опет упечатљиве, бића које борави негде између два света, живих и мртвих, пружајући величанствено визуелно али и снажно емоционално гледалачко искуство.
4. Страни биоскопски играни филм
Страни биоскопски играни филм је филм Џокер - морално амбивалентна социјална драма са елементима психолошког трилера, смештена у архипелаг фиктивног Готам Ситија заправо је љубавно писмо редитеља Тода Филипса и Жоакина Финикса у насловној роли упућено оним миленијалцима који још увек нису открили левичарски дух побуне против система.
5. Дугометражни документарац
Дугометражни документарац Линија живота - Дарко Бајић је овај филм посветио лику и стваралаштву свога оца, сликара Милоша Бајића, који је као студент Ликовне академије, левичар, интерниран у радни логор Маутхаузен. Ово је филм о виталности, победи уметности над смрћу, својеврсна визуелна архива и место сећања са временским луком од пола века.
Филм Дневник Дијане Будисављевић - ова сведена доку-фикција о подухвату спасавања српске деце из усташких логора вешто и бешавно стапа игране секвенце са документарним архивским материјалом и тестимонијалима - исповестима преживелих из логора - рафинирани филмски језик редитељке Дане Будисављевић доноси и комшарну и ониричку атмосферу подижући причу до нивоа универзалности.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар