Интернет напредује, али телевизија се и даље гледа

Међу 20 најгледанијих емисија у првој половини ове године, чак 17 је емитовано на РТС-у. Велика гледаност програма јавних сервиса забележена је свуда у Европи. Оно што изненађује је чињеница да је порастао број млађих гледалаца који на традиционалан начин прате телевизијски садржај.

Према најновијем изештају Европске радиодифузне уније, без обзира на нове технологије и интернет, телевизија се и даље јако гледа широм Европе.

Грађани су у 2018. години у просеку провели три сата и 35 минута дневно уз мале екране. То је само два минута мање него претходних пет година. Најбројнија је старија популација и они средњих година, док млађи у просеку проводе сат и 40 минута дневно уз ТВ садржај.

„Телевизију најдуже гледају Румуни – чак пет сати и 37 минута у просеку дневно“, каже Милена Михајловић из Центра за истраживање програма и аудиторијума РТС-а.

На листи европских земаља које навише гледају телевизију, међу првих 10 су четири из региона. Србија је на другом месту. Пет сати и 32 минута дневно наши грађани гледају телевизију, што је за чак 19 минута више него 2017. године.

„РТС има највећи аудиторијум. Телевизију у Србији гледа око 4,7 милиона гледалаца старијих од четири године, а од тога две трећине су и гледаоци РТС-а и то је негде око 600.000 људи више од друге по гледаности телевизије“, објаснила је Михајловићева. 

Према истраживањима која показују телевизијске навике гледалаца Европе током 2018. године, највише се гледа програм јавних сервиса. РТС је на четвртом месту у Европи по гледаности, када је у питању млађа популација.

„Морамо напоменути да су традиционално најгледаније емисије Дневник у 19.30 и Слагалица. Средња и старија популација више бира домаће игране серије и информативни програм, а млађа популација бира такмичарске емисије или страни играни програм“, открива Михајловићева.

Интересантно је и то да су сада и млађе генерације широм Европе заинтересованије за садржаје јавних сервиса, него претходних година, а већину укупног аудиториума и даље чине жене.

„Интересантно је да у публици РТС-а има више мушкараца за разлику од конкурентних телевизија, али и аудиторијума уопште где је за који проценат, односно у укупном аудиторијуму имамо пет посто више жена, а у публици РТС-а имамо четири одсто више мушкараца“, наводи Михајловићева.

Иако популарност различитих светстких платформи са видео-садржајем расте, интересовање за традиционалан начин гледања телевизије није престало.

„Телевизија се код нас и даље највише гледа у реалном времену. Податак за прошлу годину је 97,8 одсто гледања телевизије је у реалном времену, осталих 2,2 је у одложеном времену. То је, наравно, мало у односу на просек у европским земљама где је 91 посто гледања телевизије у реалном времену, а осталих девет посто у одложеном“, истакла је Михајловићева. 

Од РТС-овог садржаја, одложено се најчешће гледају информативни и спортски програм, домаће серије и документарне емисије.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 02. новембар 2024.
10° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње