петак, 29.03.2024, 17:55 -> 17:57
Извор: РТС, motor1.com
Први Фолксваген „голф“ прославља 50. рођендан
Фолксвагенов најпродаванији аутомобил свих времена и најпопуларнији аутомобил у Европи, посебно на просторима бивше Југославије, пуни 50 година.
Године 1974. 29. марта почела је серијска производња „голфа“ Мк1 у фабрици у Волфсбургу. Од тада је продато више од 37 милиона аутомобила. Уколико би се извела рачуница, преко две хиљаде људи је куповало један сваког дана у последњих пола века.
Замена за „бубу“ првобитно се појавила крајем шездесетих када је „Порше“ развио прототип ЕА 266. Произведено је преко 50 аутомобила, али је пројекат на крају отказан у октобру 1971.
Отприлике у исто време, ЕА 276 је пројектован код куће у Волфсбургу са предњим погоном и предњим мотором. Само један примерак је направљен, али чак ни тај прототип није био у потпуности функционалан. Пројекат ЕА 276 је такође напуштен јер је технологија мотора већ била застарела за возило које је требало да буде глобални производ.
Прави „голф“ пре „голфа“ био је ЕА 337, који је дизајнирао нико други до Ђорђето Ђуђаро из „Италдизајна“.
Производни модел је прешао са квадратних на округле фарове, док су показивачи правца пребачени са блатобрана на предњи браник. Поред тога, кваке на вратима „голфа“ Мк1 вире из каросерије, док на ЕА 337 ручице стоје у равни са каросеријом. Предње стакло „голфа“ није тако равно као на прототипу.
Ђуђаро је желео да правоугаони фарови уђу у производни модел и да одразе задња светла у смислу величине и распореда. Међутим, „Фолксваген“ је одлучио да иде са округлим светлима јер су она била јефтинија за производњу.
Дизајнер се сећа се да га је „Фолксваген“ замолио да „за нас дизајнира наследника 'бубе'“. И да ће бити задовољни ако „простор у унутрашњости буде отприлике исти као код 'бубе'“.
Иако је Ђуђаро дизајнирао све од БМВ-а М1 до „лотус есприја“, једном приликом је рекао да је „голф“ „најважнији аутомобил у мојој каријери“. Још 2008. године када је прославио свој 70. рођендан, легендарни дизајнер аутомобила рекао је да му је успех оригиналног ФВ „голфа“ „отворио многа врата“.
Што се назива аутомобила тиче, „голф“ потиче од немачке речи Golfstrom – океанске струје. И после пола века „Фолксваген“ још увек користи исто име за осму генерацију свог компактног аутомобила.
Двојац хечбек/караван је недавно прошао кроз „фејслифтинг“ средином циклуса и остаће у продаји неколико година док потпуно електрични „голф“ Мк 9 не заузме своје место у колони.
Коментари