среда, 14.02.2024, 18:50 -> 18:55
Извор: РТС, CNN, nec.com
Јапанска пекара уз помоћ вештачке интелигенције произвела „хлеб са укусом љубави“
Какав је укус љубави? Одговор вероватно зависи од тога кога питате. Некима је горко-сладак, попут црне чоколаде, другима је пак попут изврсног слатког колача. Зато је један ланац пекара у Јапану покушао уз помоћ вештачке интелигенције да сазна одговор – какав је укус љубави и направи хлепчиће тог укуса.
Најстарија пекара у земљи, Кимураја (Kimuraya Sohonten Co), удружила се са јапанском технолошком компанијом НЕЦ корп како би произвела хлеб које су назвали "Ren AI Pan“ – што у преводу значи „ВИ хлеб љубави“.
НЕЦ и Кимураја тврде да нова понуда хлепчића, који долазе у пет укуса, обухвата суштину осећања која многи од нас повезују са љубављу.
Према саопштењу које су објавиле две компаније, НЕЦ је користио своју технологију ВИ да анализира разговоре из ТВ ријалити програма за упознавање, као и песме које укључују референце на воће и слаткише у својим текстовима.
Кроз ову анализу идентификовали су пет кључних романтични осећања: први сусрет, први састанак, љубомора, сломљено срце и обострана љубав. Пекара је тада захваљујући својој магији и умећу успела да то претвори у различите укусе меканог хлеба печеног на пари.
Хлеб је пуштен у продају од 1. фебруара у супермаркетима у јапанској области Канто и у онлајн продавници пекарског ланца Кимураја.
Како пронаћи укус љубави
Што се тиче онога што је довело до ове необичне сарадње два бренда, чини се да су се оба суочила са сличним изазовом: како повећати своју привлачност међу млађим генерацијама Јапанаца.
Кроз истраживање тржишта, ланац пекара Кимураја је открио да све већи број младих каже да нису заинтересовани за љубавне везе. Упркос овом тренду, међу младима и даље постоји јака жеља да изађу на састанак, заљубе се и пронађу правог партнера.
Препознајући ову празнину, компанија је одлучила да направи ВИ хлеб љубави, који буди романтична осећања и осећај заљубљености када га поједу – у ствари, инспирише их да унесу неке од тих сензација у свој лични живот.
НЕЦ каже да је користио две технологије вештачке интелигенције за пројекат: технологију претварања говора у текст и за генерисање емоција из текстуалних података.
Користећи ове информације, ВИ је одабрао састојке који представљају емоције повезане са љубављу.
Да би добили материјал за рад, спровели су „анализу разговора“ користећи 15 сати издвојених снимака из јапанског ријалити програма за упознавање под називом „Данас сам се заљубио“.
Ове разговоре ВИ је претворила у текст и сваки сврстала у једну од пет катергорија: судбоносни сусрет, састанак, љубомора, сломљено срце или обострана љубав.
Затим је ВИ из базе података издвојила текстове приближно 35.000 песама на јапанском језику које се односе на љубав и храну. На крају је ВИ додељивала „емоционалне оцена“ разговорима и текстовима како би се створила визуелна мапа која одговара различитим фазама љубави према одређеној храни и укусима.
Хлеб „Судбоносни сусрет” је ароматизован шећерном ватом, што представља слатку, прозрачну емоцију првих налета љубави. „Љубомора“ има укус љубичастог слатког кромпира, уља од тартуфа и сувог грожђа. „Први састанак” је преливен цитрусима, односно кором лимете и поморанџе, а „Обострана љубав” је слатко-кисла мешавина меда, брескве и питаје (змајевог воћа).
Иако је технологија створила концепт, ипак је људска рука морала да дâ коначан укус хлебовима.
„Одабир састојака извршила је вештачка интелигенција, али наша улога је била да од њих направимо хлеб“, рекао је Јуки Китазава, програмер у пекари Кимураја. „Обратили смо пажњу на боје које се користе за визуелно изражавање романтичних емоција и за циљ имали живахан и поп изглед за Хлеб љубави.“
Коментари