Читај ми!

Водич за даривање милијардера: Шта најбогатији на свету поклањају једни другима

Даривање за празнике је довољно тешко и онима који имају листу жеља, али шта је са онима који заиста имају све? Милионери и милијардери воле да дају и примају баш као и ми обични смртници, чак иако ти поклони коштају много више и вероватно их је теже пронаћи у локалном тржном центру.

Водич за даривање милијардера: Шта најбогатији на свету поклањају једни другима Водич за даривање милијардера: Шта најбогатији на свету поклањају једни другима

Неколико дана пре Божића прошле године, Никол Полард Бејме, оснивач компаније за луксузни стил Лалалукс“, добила је позив од клијента. Желео је ретку „хималајску Биркинку“ и у њој неколико дијаманата приде – и желео је да буде упакована и спремна за празник.

За неупућене, „Биркин је ексклузивна Хермесова“ ташна коју воле веома богати. Хималајски се односи на материјал – ручно обојена кожа са стомака крокодила. А дијаманти су сами по себи разумљиви. Све то долази заједно по цени од 750.000 долара.

Полард Бејме се обратила својој међународној мрежи Биркин дилера за помоћ. Набавила је робу и унела ташну у авион уз одговарајуће безбедносне мере. Ташна и дијаманти су били под јелком на Божићно јутро.

За некога ко има све, зашто не би имала и дијаманте у својој ташни?“, напомиње Полард Бејмеова чије услуге почињу од 600 долара по сату – плус проценат од куповне цене робе – у разговору за Бизнис инсајдер.

Власница компаније „Лалукс“ са седиштем у Лос Анђелесу има добру поенту: Даривање за празнике је довољно тешко и онима који имају листу жеља. А шта је са људима који заиста имају све? Милијардери воле да дају и примају баш као и ми остали, на крају крајева, чак иако ти поклони коштају много више (и вероватно их је теже пронаћи у локалном тржном центру).

„Они само желе да виде како изгледа најбоље од најбољег“, каже за Бизнис инсајдер Елизабет Браун, менаџерка за сарадњу с клијентима компаније за путовања и животни стил „Нејтсбриџ сркл“ са седиштем у Њујорку. Није баш да постоји буџет – они само желе да оно што желе да то и остваре.

Поређења ради, ове празничне сезоне Американци генерално планирају да потроше у просеку 1.652 долара на поклоне, према истраживању „Дилојта“, што је око 0,2 одсто од цене цене поменуте „хималајске биркинке“.

Од тркачког коња до винограда, неки поклони су превелики да би стали испод јелке

Уз „Шанел“ и „Ролекс“, „Хермес“ је један од најтраженијих брендова, наводи Полард Бејмова. Ташне „биркин” се сматрају за колекционарске предмете и долазе у ретким оригиналним варијантама, и популаран су избор међу ултрабогатима.

Винстон Честерфилд, оснивач „Бартона“, лондонске консултантске фирме фокусиране на богате, познаје једну колекционарку „Хермеса“ којој муж сваке године купи нову ташну друге боје из ове француске модне куће – уз неколико „ситница“ у истој боји.

Други хитови, како наводи Полард Бејмова, су персонализовани поклони – као на пример персонализоване путне торбе  – „Гојар“ путне торбе са монограмом које коштају преко 10.000 долара или пуне предмета са хороскопским знаком примаоца, на пример или само нешто намењено за омиљени хоби примаоца.

Чланови породице која воли да планинари могу једни другима да поклоне најбољу опрему од брендова као што су Монклер и Лоро Пијана, каже Честерфилд. Љубитељи хране могу поклонити органско балзамико сирће које долази директно из Италије.

Али други поклони инспирисани хобијем су омиљенији код милијардера.

На пример, виноград у Тоскани за енофила. Фирма „Најтсбриџ срклје рецимо помогла у куповини имања вредног пет милиона долара као божићног поклона, заједно са вилом у којој је Наполеон некада боравио, плус сопственим погонима за производњу меда и маслиновог уља. Цена годишње чланарине од 50.000 долара за услуге „Нјтсбриџ сркла“ у том случају делује као врло повољна.

Или имају вољену особу која воли тркачке коње? Посредник их одведе до врхунске штале за узгој коња, организује сусрет са џокејем и добију сопстевеног коња.

Прилика да се упознате и научите од најбољих од најбољих било да су то лекције славног ди-џеја или часови кувања са куваром са Мишленовом звездицом – још један је популаран поклон за који треба издвојити шестоцифрену суму новца.

Путовања у неистражене пределе омиљени поклони милијардера

„Свима, а наравно и најбогатијима, време је најдрагоценија роба“, истиче Елизабет Браун из „Најтсбриџ сркла“.

Понекад је цена времена и мерљива. Сат у приватном авиону Вистаџета, на пример, почиње од 11.000 долара. Један од Честерфилдових контаката, који није желео да издвоји новац за куповину млазног авиона, поклонио је ћерки сате летења у вредности од око пола милиона долара, зато што се током пандемије навикла да лети приватним авионом.

Али нематеријална вредност добро утрошеног времена је оно за чим богати заиста највише жуде, а сви стручњаци са којима је Бизнис инсајдер разговарао кажу да постоји општи помак од поклањања предмета ка даривању путовања у неистражене пределе.

„Изгледа да су људи помало исцрпљени оним што бисте назвали тешким луксузом“, напомиње Честерфилд. Чини се да је и пандемија додатно утицала на овај тренд. Једна богата жена је, на пример, рекла свом мужу да не жели више никакав накит, пошто је време током карантина проводила у куповини луксузне робе.

Једна породица са којом Честерфилд ради изнајмила је приватно острво на Карибима на две недеље. Одлазак у одмаралишта за јогу и велнес од путовања у Ришикеш, родно место јоге, до бициклистичке туре оца и сина на Мајорки – све су популарније.

Неки од клијената Браунове изнајмљују приватне виле у заштићеним парковима у Африци, као што је Ол Јоги у Кенији или острво Саанане у Танзанији, које коштају и до 40.000 долара по ноћи. Ипак, она је појаснила да боравак (и могућност да видите дивље животиње поред стола за доручак) обично није једини поклон који добијају.

Полард Бејмеова има једног клијента који путује у свемир на одмор што је она назвала „највећом ексклузивом за класу милијардера“.

Богати се утркују са последицама глобалног загревања

Забринутост због климатских промена огледа се и у избору дестинација које богати бирају, јер „журе да посете нека места пре него што нестану“, каж Полард Бејмеова. Уместо обичне суперјахте у Сент Барту, изнајмљују експедиционе суперјахте да виде глечере на Антарктику или Патагонији, на пример, или иду у Аустралију да виде Велики корални гребен.

Али постоје и они који су више забринути због свог угљеничког отиска или само мисле да је све то мало отрцано и потпуно се одричу великих поклона.

„Ове године смо приметили да је потражња мног мања и да су богати мало уздржанији“, наводи Честерфилд. Божић је „постао превише комерцијалан“, како кажу.

Рецимо Ворен Бафет је некада сваком од чланова породице поклањао по 10.000 долара у готовини али након што је сазнао да су то проћердали, почео је некима да поклања акције, а осталима чоколаду.

Бил Гејтс предлаже књиге за уживање током празника.

Једна богата породица за коју Честерфилд зна, практикује даривање у форми тајног Деда Мраза и ограничила је буџет поклона на 10 долара.

„Они мисле да је поента празника да проводе више времена једни с другима и постали су мање материјалистички настројени.“

Звучи срцепарајуће, наравно, али са нето вредношћу од 250 милиона долара, сваки дан вам вероватно изгледа као да се будите уз поклоне испод јелке.

уторак, 02. јул 2024.
17° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару