Помама за медведином из аутомата у Јапану

Јапан је великом броју аутомата за продају најразноразнијих ствари додао нови модел који продаје свеже месо медведа које, што би се рекло, иде кô алва.

Апарат се налази у префектури Акита, на северу Јапана и у понуди има само месо дивљег медведа којег су уловили локални ловци. Људи не престају да долазе и купују медведину откако је машина инсталирана крајем прошле године, извештавају јапански медији.

Месо, које се продаје за 2.200 јена (14,8 евра) за 250 грама, показало се популарним међу путницима који излазе на оближњој железничкој станици у граду Сембоку, али је компанија која је поставила аутомат, примила захтеве за доставу у Токио, који је удаљен око 400 километара.

Машина, на којој се медведина представља као регионални специјалитет, у понуди је имала мешавину немасног и масног меса, наводи лист Маинићи шимбун.

Месо је добијено од животиња које су у планинама на северу Јапана ухватили чланови локалног ловачког друштва којима је било дозвољено да убију одређени број медведа током годишње сезоне лова, додаје лист.

Аутомат се појавио у новембру након што је „Соба Горо“, локални ресторан, открио прилику да јела од медведине употреби као туристичку атракцију.

Потрошња меса медведа највећа је управо на северу Јапана, где се продаје у конзервама, па чак и као инстант јело.

Медведина има помало укус који су неки упоредили са дивљачи, а често се служи у облику чорби.

„Месо медведа је чистог укуса и неће отврднути“, рекао је представник ресторана „Соба Горо“ за Маинићи шимбун.

Аутомати за продају безброј прехрамбених артикала, од основних намирница као што су топли и хладни напици до јестивих инсеката и хамбургера налазе се на сваком кораку у Јапану.

Према наводима Јапанског удружења произвођача продајних система, број оваквих апарата достигао је 5,6 милиона 2000. године – што је један на сваке 23 особе.

То је пало на нешто више од четири милиона до 2020. године, али Јапан и даље има највећи број аутомата по глави становника на свету.

Месо китова увелико у аутоматима

Највећа јапанска компанија за изловљавање китова, „Кјодо Сенпаку“, недавно је почела да продаје месо китова преко аутомата у покушају да повећа потрошњу.

Компанија планира да таквих аутомата буде на 100 локација широм земље у наредних пет година.

Људски контакт са медведима у Јапану није ограничен само на трпезу.

Број сусрета медведа порастао је последњих година, са процењених 4.800 током 2009. године на више од 20.000 у 2020. години, када су две особе погинуле, а 158 повређено, саопштило је Министарство животне средине.

Стручњаци кажу да недостатак жира у њиховом природном станишту значи да је већа вероватноћа да ће животиње доћи у контакт са људима док трагају за храном.

Око 40 одсто сусрета 2020. догодило се у стамбеним и урбаним подручјима или на пољопривредном земљишту.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 18. јул 2024.
26° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару