недеља, 16.10.2022, 18:57 -> 18:58
Извор: РТС, CNN, travelandleisure.com
Завирите у гламурозно преуређене вагоне оригиналног Ориjент експреса
Ново издање легендарног луксузног воза, којим управља бренд Оријент Експрес, део компаније „Accor hospitality“, има везе са прошлошћу – састоји се од 17 вагона из оригиналног Носталгија-Истанбул-Оријент-експреса који су откривени у Пољској 2015. године.
Годинама је неколико оригиналних вагона Оријент експреса лежало, заборављено, на малој железничкој станици на граници између Пољске и Белорусије. Једног дана 2015. године, француски заљубљеник у железницу, Артур Мететал, приметио је препознатљиве плаве вагоне у видео снимку на Јутјубу, и започео путовање по Европи да их пронађе.
"Hospitaliti group Accor" је купио откривене вагоне и ангажовао париског архитекту Максима Донжака да их пажљиво рестаурира, и припреми за поновно путовање рутом од Париза до Истамбула којa би требало да буде покренута 2025. године.
Први поглед на реновирани ентеријер наговештава гламурозно искуство за будуће путнике који ће уживати у арт деко гламуру у комбинацији са модерним луксузом.
Док трансевропски Оријент експрес воз који је овековечила Агата Кристи више не постоји, име живи и даље, и још увек је синоним за луксуз. Прва линија Оријент експреса отворена је 1883. године и повезивала је Париз и Истанбул. Од тог тренутка па надаље, бројни оператери су користили назив Оријент експрес, организујући путовања на различитим рутама кроз Европу.
Међу њима је био и Носталгија-Истанбул-Оријент-експрес, који је радио током већег дела осамдесетих и који је укључивао и трансконтинентално путовање од Париза до Токија.
Луксузна туристичка компанија „Белмонд“ води Оријент експрес омаж и има туре између Лондона и Амстердама. Поред њих, "Accor" – осим што има велике планове за рестауриране оригиналне вагоне – такође покреће линију Оријент експреса у Италији.
Када је Мететал први пут завирио у вагоне који су стајали заборављени на станици у Пољској, био је запањен чињеницом да, иако нису коришћени најмање деценију, није било „скоро никаквих оштећења, само се видела истрошеност коју је произвело време“.
„Сви украси су били нетакнути и као да је време стало“, рекао је Мететал за Си-Ен-Ен Травел.
У унутрашњости вагона су биле очуване интарзије у арт деко стилу енглеских декоратера Морисона и Нелсона, као и стаклени панели француског мајстора Ренеа Лалика.
Иако су вагони били прилично добро очувани, тиму из "Accor"-а је било јасно да је неопходна темељна реконструкција пре него што се вагони поново врате на шине. Тада је на сцену ступио Донжак.
„Улазећи у ципеле његових креатора, од Ренеа Проа до Сузане Лалик, покушао сам да реинтерпретирам историју овог легендарног воза, не само са носталгијом, већ и са жељом да продужим његову историју, да нас превезе на неко друго место. Као да сањамо“, рекао је Донжак за портал Travel + Leisure.
Тај угођај из снова објашњава зашто је у ентеријер унета мешавина различитих стилова. У вагон-бару, четири стуба са бронзаним капителима подржавају стаклене куполе у стилу Другог царства. Затим у вагон-ресторану гости ће уживати у класичном арт деко стилу инспирисаном самим возом, са огледалима на плафону, интарзијама и декоративним мотивима који су уткани на таписерије Сузане Лалик из 20. века.
Апартмани су мало савременије уређени – иако и даље имају старинске златно браон тонове, дезене са необичном геометријом, кружна огледала која померају перспективу до апстрактног узорка комете на тепиху.
Артур Мететал, који је открио вагоне пре седам година, а сада ради као директор одељења за баштину и културу Оријент експреса у "Accor"-у, каже да је одушевљен поново осмишљеним ентеријером.
Мететал је за за Си-Ен-Ен Травел рекао да је Донжак „успео да ухвати карактер и атмосферу овог воза и његову историју, коју је савршено модернизовао“.
Од 20. до 21. октобра, "Accor" ће отворити привремену изложбу у Паризу, на којој ће заинтересовани имати прилику да завире у реновиране вагоне.
Коментари