недеља, 08.05.2022, 08:47 -> 09:19
Извор: РТС, Moveelectric
E-скутери узрокују више повреда него бицикли или мотоцикли
Истраживање спроведено у Финској показало је да је могућност повреде већа при вожњи е-скутера него мотора или бицикла. Према статистикама највише повреда догоди се у периоду од поноћи до раних јутарњих сати, а типичан пацијент је мушкарац у алкохолисаном стању.
Студија је обухватила 331 испитаника који је био пацијент са повредама задобијеним вожњом е-скутера на одељењу у Тампереу. Подаци компанија за изнајмљивање скутера које послују у финском граду откриле су да су возачи е-скутера обавили преко 1,8 милиона путовања током тог периода, што значи да је било отприлике 18 пријема у хитну помоћ на 100.000 вожњи или 7,3 на 100.000 пређених километара.
Истраживање показало да су електрични скутери опаснији од мотоцикала или бицикала. Главни аутор студије ортопед Алекси Реито је истакао да су ови бројеви много већи у односу на оне који се тичу кретања пешачењем, бициклом или мотоциклом.
Америчким истраживањем из 2007. године наведено је да је 10,3 повреда настало вожњом мотоцикла, а 1,4 вожњом бицикла и 0,2 пешачењем. У Аустралији су 2,3 повреде настале вожњом бицикла на 100.000 километара, док је у Великој Британији 0,3 на 100.000 километара.
"Наравно да постоје ограничења за генерализацију, као што су саобраћајна култура и сигурност у Финској у поређењу с другим државама. Мислим да наша студија даје добру процену броја учесталости повреда насталих вожњом електричног скутера", рекао је ортопед Алекси Реито.
Финским истраживањем је утврђено који је највећи ризик вожње овог превозног средства. Реито је указао да су повреде најчешће регистроване у периоду од поноћи до 6 сати ујутру. Према његовим речима, типичан пацијент је био мушкарац у алкохолисаном стању. Тиме је потврђено оно што је градска власт већ знала.
У Ослу је у јулу током 2021. године забрањено коришћење електричних бицикала током ноћних сати. Већина незгода направљена је изнајмљеним бициклом, па се компанијама које се баве изнајмљивањем саветује рад на побољшању бездедности. Водећа група за безбедност на путевима позвала је владe многих земаља да предузму хитне мере како би се смањила нелегална употреба приватних е-скутера на јавним путевима.
Продаја приватних е-скутера легална је у Великој Британији, они се могу користити само на приватном земљишту и незаконито је користити их на јавним путевима. Једини е-скутери који се могу возити на јавним путевима у Великој Британији су они који се користе у пробним шемама за изнајмљивање које је одобрила влада.
Упркос томе, процењује се да тренутно у Великој Британији постоји више од милион приватних е-скутера.
Коментари